![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...sa jag pep ivaeg vid halv tvatiden, till Nenas Taverna, mittemot Constaninos Palace, for lite lunch....och oxo for att mala lite pa fyrtornet. Hon grejade en lunch, sen stack hon ivaeg for att haemta faerg, och jag bidde alldeles sjaelv daer....Det gick vael bra, har alltid bok med mej och aevenseau en musikbox,daer jag har manga latar pa dels USB-pinne och dels SD-kort....
Men hur det var, sa drullade det PLOTSLIGT in en hel grupp/familj med hollaendare....( gulp ) Jag sa naturligtvis som det var, att Nena var borta temporaert, och snart skulle komma tibaka...(hoppades jag innerligt..) Sa jag letade fram nagra pappersdukar och konversererade familjen i hopp om Nenas ( snara ) aterkomst.... Dock, drog det ut pa tiden, och hollaendarna var nog lite hungriga, sa dom gick. Strax daerefter kom Nena. Sa kan det ga ibland, men dom kommer saekert tillbaka.... Sen drog jag vidare upp mot Menetes och Elias Kafeneon. Det var lite smakallt att kora kortaermat, men jag hade en langarmad skjorta i ryggan. Fick dessutom upp 50 cc scootern till 75 km/t,( nerforsbacke) vilket inte var daligt....Men, det aer som att sitta pa en koksstol i styv kuling, sa jag drog av pa gasen... Elias bidde glad (tror jag) naer jag kom, men jag hade missat en siffra i hans telefonnummer av nan outgrundlig anledning....Navael,det gjorde inget, tyckte Elias, och skrev dit den missade siffran..... Efter en fika daer och lite hemlagad efterraett, sa drog jag pa mej skjortan och gav mej ivaeg. Nere vid Vroutsas fick jag mote med Dimitri Sevdalis, som dels jobbar pa samma staelle som Andreas ( Kommunen/staden) och dels har ett stort vaexthus nere pa Afiarti.Dom saeljer sina ekologiskt odlade gronsaker pa gatan nedanfor taxi. Naer jag sag hans bil, sa vaende jag och foljde efter till deras stavlo, som ligger bredvid vaexthuset. Daer fick jag en nybyggd,karpatisk ugn ( forno ) forevisad,sen over till vaexhuset, daer jag sjaelver fick ga och leta efter nagotsanaer mogna tomater....Det tog en stund, men jag fick vael ihop tva kilo....Raett kul att fa plocka dom sjaelv ![]() Sen fick jag lite ostron-svamp och dill oxo. Sen hemat over bergen, och nu sitter jag vael papaelsad med vaest och jacka och langbraller och skriver....23 grader och lite tunna moln. Mikke |
|
|