![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Norge er med i Schengen og skal ha samme passregler som EUborgere innen Schengenområdet... Men at Førerkort kunne godtas ble ikke nevnt av Ambassaden - og, siden jeg ikke har førerkortet mitt med ![]() ![]() Men gledelig er det at vårt Konsulat her i Chania, kan utstede Nødpasset jeg trenger ![]() Men n å r /hvilken dato vi kommer til å reise hjem vet vi ikke før etter 11.nov, for h e r "henger det e n e sammen med det a n d r e " Jeg tenkte s å b r a, da ordner jeg nødpasset her på tirsdag, før vi reiser til Paleochora! - men..., s å enkelt er det ikke ( det burde jeg kanskje forstått?) D e kan ikke utstede dette papiret/passet før vi har ny billett hjem, på det skal bookingnr m.m være påført! SOS i København, som skal gi oss tillatelse til å booke nye billetter hjem, evt booke dem for oss, kan ikke gjøre det før kirurgen har sendt dem papirer på at hånda til Arne er ferdigbehandlet av ham... - at legen anbefaler at Arne (vi) reiser hjem for å begynne med fysioterapi i Norge... - og d e t skjer 11 november, som heldigvis er på en tirsdag ![]() Konsulatet i Chania har kun kontortid tirs - og onsdager (kl 10 - 13.30) nå om "vinteren", s å det e r mulig alt k a n være klart i løpet av 12.nov ![]() Jeg t ro r ikke disse detaljene er så interessante, m e n, selv om jeg håper ingen/færrest mulig får bruk for å kjenne til hvordan dette fungerer, så tenker jeg at det k a n være litt til nytte å vite ![]() Birgitta, takk for omtanken med å få en enklere løsning, ta stingene i Kandanos ![]() Men, det hadde vi nok ikke tatt sjansen på uansett, pga forsikringen! - o g en ting er h e l t klart, Kirurgen, som opererte Arne, hadde i k k e tillatt det. Det var han selv som skiftet bandasjen før vi reiste fra sykehuset, sykepleieren fikk ikke "nærme seg", han fikk k u n ta i mot og kaste brukte bandasjer og gi legen de nye... Jeg er h e l t sikker på at slik blir det også både på kontrollen 4 nov, og når stingene skal tas! - og som det heter "det beste er godt nok" ![]() ( - jeg husker ikke , hvilken dato kommer dere til Paleochora, Birgitta ? Meldingen fra deg ligger på den stjålne mobilen min...) |
|
|