![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mulet och lite småregnigt ett tag på morgonen, men nu uppehåll och behaglig temperatur. Absolut ett väder jag gillar. Perfekt för promenad i små gränder uppe i chora. Tror inte jag varit där förr, men det MÅSTE jag väl varit efter alla dessa resor
![]() Jag har inhandlat present till Nikoleta på slöjdskolan. Hon sa att hon aldrig varit inne i butiken. Båtbiljett är inköpt till i morgon och jag blev så glad att de ändrat tiden fr o m i morgon så första båt går kl 11 i stället för 12.45 . Det ger tid till mat i Rafina innan flyget går kl 20. Igår åt jag underbart gott på Michalis, en ny favorit denna gång. Malamatenia har nog inte samma kock. Jag tycker maten är sämre. Bara deras imam är lika god....eller så har jag blivit lite avtrubbad efter alla ggr där???... Igår åt jag en ny variant av imam med tomat och smält ost på. Tillbehören var så spännande med en tomatsalsa till mörkt olivrostat bröd och vinet gott. På huset fick jag mer vin, och en underbar tallrik med skivad färsk frukt med kanel på....trevligt långt samtal med Michalis också och Liseta K sjöng på ouzerian granne med Michalis...en fin kväll men sent blev det. Nu en sista kaffe freddo på LeCaffe. I eftermiddag packar jag det sista. Nikoleta ska ju bjuda alla på mat också så det får bli tidig lunch. Har lite i kylen att äta upp. Fr o m i morgon kommer fina vädret igen för alla som längtar sol! Lissi- så nöjd |
|
|