![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Detta är första gången i mitt liv som jag känner ångest inför min vecka i Grekland efter sommarjobbets slut.
Jag brukar alltid se fram emot att få komma till Grekland, att få kunna slappna av efter att ha jobbat hela året, få denna efterlängtade vecka på denna härliga plats. Med sol och bad, Ladda batterierna inför vintern som kommer. Jag jobbar som timvikarie i hemtjänsten så jag har bara råd att ta en vecka varje höst när mitt semestervikariat är slut. Så denna enda vecka betyder mycket för mej. Jag vill bara slappa, läsa böcker, äta gott, dricka gott...och bara känna att jag lever så jag kan ta nya tag och hjälpa dom gamla, sjuka när jag kommer hem igen. Men det känns inte som jag har rätt att njuta av sol och bad dit jag ska! där det kommer in flyktingar i massor varje dag.....det känns lite svårt att bara slappna av och njuta när det kommer så många som har det värre än jag ![]() Fats jag behöver denna återhämtning, så tror jag inte att jag kommer att njuta lika mycket som jag brukar göra, om ni förstår vad jag menar. Känns lite konstigt.....varför ska jag sitta där på en solstol och lata mej, när det finns folk som har det svårt ![]() |
|
|