Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-12-26, 08:08
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Hälsning från Aten

Underbar stad att besöka denna tid på året. Kläderna är överlämnade och igår lämnade jag även pengarna. Tack till er som bidrog.
Efter lite om och men och med god hjälp från en vän från Sverige igår, så hittade jag till slut var The Other Human/Social Kitchen fanns. Jag hade en fantastisk eftermiddag/kväll med dem.
Vi klädde julgranen, åt tillsammans med dem vi lagat maten till, serverade de traditionella julkakorna. Enligt Social Kitchens "filosofi" så är det grundläggande, förutom de rent praktiska insatserna, att vara uppmuntrande i en svår situation men framför allt att visa solidaritet istället för "tycka synd om". Jag träffade så många varma och fina människor igår kväll. Dels bland de som jobbade naturligtvis men även bland dem som hamnat i en svår situation. Vi jobbade i Thissio igår kväll men de brukar vara i Pireus och på Viktoria också. Det är mycket tydligt nu att åtstramningspaketen ställt till det för många greker. Detta går inte att blunda för längre.Återigen tack för era bidrag. Det är mycket tydligt att ni gav till en bra och seriös organisation. Jag rekommenderar varmt att ta en dag av er semester och hjälpa till om tid och möjlighet finns. Jag kan lova att man går därifrån med en stor ödmjukhet för livet men också med en bredare insikt om krisens påverkan.
Jag återkommer med bilder och resebrev då jag kommit hem från denna varma myllrande underbara stad. Grekland i mitt hjärta!!!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:53.