Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-04-11, 20:59
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Hej hopp alla !!
Nu hade den stora turen att ha en trevlig, norsk granne på Garden Villa, vars toalett rann och som jag lyckades fixa till, och dessutom har en en fin laptop som jag skriver på nu.....
Zephyros Villages dator har inte kommit igång, och dessutom stack Andreas och Chronis ivaeg med den nya fæarjan Blue Star, som gick før førsta gången enligt schema....Jag hann inte ner och vinka av dom, før jag satt i tandlækarstolem just då....
Annars børjade dagen med att jag slog upp mina øgon vid niotiden, ringde Andreas, som sa att nu minsann ska den stora fikusen ner, den som står vid en av entreerna till Zephyros Village, ochatt en med motorsågar førsedd kille skulle komma inom kort, så jag hoppade i klæderna och drog ner till hotellet. Som tur var hade motorsågsmannen inte kommit, utan vi børjade att såga av tunna grenar, ifall nu nån skulle upp i trædet och ta toppen eller så....
Strax efter kom mannen med en jættestor slæpvagn, som antagligen skulle va att lasta grenar och timmmer på....Sen blev det motorsågarnas glada tid....inga hjælmar, skydd eller nåt, men ner trædet, ovanligt fort, jag jag drog grenar så det stod hærliga till....før øver Aperi drog det upp svarta moln, och redan kl fem i morse vaknade jag av att åskan gick och det regnade kraftigt...Men vi hann ta ner hela trædet innan regnet kom, och fyllde hela slæpvagen...
Sen var det dags før mej att dra till Andreas Makris, som ær tandkirurg och som ska sætta på en krona på en av mina molarer...
Så vædret har varit ganska kyligt nær solen går i moln och framåt kvællen ær det jacka som gæller, men det går ju mot varmare tider, førstås....
Jag har redan børjat småjobba, dan efter jag kom så gjorde vi ett pass, Andreas och jag med att slipa bord....sen gick slipmaskinen sønder, men jag tog med den till Garden Villa, och pillade på den i lugn och ro, och lyckades får kolen tillbaka i sin rætta vinkel, så den funkade bra dagen efter...
Sen blir det sækert målning av diverse staket,etc framledes....
mikke
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:57.