Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #21  
Gammal 2016-12-21, 21:08
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 679
Standard Sv: Har jag gjort bort mig igen?!

Vi tabbade oss ordentligt på Amorgos, när vi bodde några nätter i Egiali. Dörren in till lägenheten hade ett sånt lås som man vrider på och öppnar med nyckel både på insidan och utsidan, lägenheterna hade egna ingångar direkt utifrån. Jag hade varit ner till hyrestanten och betalat för vår vistelse och under tiden gick min sambo ut på "verandan" som låg på framsidan av huset. Då blåser dörren igen och nyckeln sitter i låset på insidan Jag går ner till henne igen och säger att vi låst oss ute och nyckeln sitter i låset på insidan. Hon pratade inte någon engelska men förstod ändå! Så hon tog med sig en pappersbit, typ ett visitkort och försökte få upp dörren i springan vid låset, men det gick inte. Men vi började fundera på om det skulle gå att ta sig in via balkongen från rummet bredvid. Så hon gick och hämtade nyckeln dit, rummet stod tomt som tur var, och vi gick ut på balkongen och kollade. Jodå, det skulle nog kunna gå, balkongerna låg inte riktigt i linje med varandra och det var även en våning under så några meter ner till marken var det! Dessutom var det ganska mycket slingerväxter på balkongen, såna med stora taggar. Hon går iväg och hämtar en sekatör och börjar klippa bort grenar som är i vägen. Jag tänkte mig att jag skulle vara den som skulle klättra upp på räcket och försöka svinga mig över, men tanten hann före trots mina protester. Dessutom hade hon bara flip-flopp på fötterna. Men hon tog sig över till vår balkong och gick in och låste upp dörren, puh. Jag kan lova att vi skämdes, sen lämnar vi aldrig nyckeln i låset


Maria
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT