Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-10, 11:14
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Jaha då var man hemma igen...

Hej!
Jag tyckte om dina bilder. Det var lite tokigt att se Potos strand i augusti. I juni har jag simmat många gånger där ensam och nu i april när jag badade i havet, dock bara ett par gånger, tyckte folk säkert, jag har blivit alldeles galen!!

Den värsta saken med juniresor är att det är mycket svårt att hitta ställen med live musik och dans. Visst finns det turistställen i Aten men bara en gång besökte jag av en slump i Potos en taverna, som låg på gården av ett hotel och dit kom en grekisk grupp av äldre människor,som började dansa och bad mig med förstås. Det var MYCKET kul och man dansade inte bara sírtos och kalamatianós utan också till mig okända nordgrekiska danser. Inte gick det så fint (fast jag har dansat förr i världen grekiska danser) men dom var så vänliga människor och jag skrattade bara!
Kanske besökte ni Bolero (open disco), som ligger nog bakom Potos eller hittade ni något annat ställe nära Skala P. Kvällen i Bolero var en annan trevlig erfarenhet och överraskning för mig. Jag tycker inte särskilt om discos men det var ganska annorlunda där under den mörka himlen med tusende stjärnor (det var då i augusti) och folk packande ihop och då plötsligt kom ett avbrott och alla började dansa grekiska folkdanser tillsammans och efter en stund fortsatte disco musik åter.
Det var något det !

Eija
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:44.