Jag har aldrig varit i Grekland i högsäsong så jag kan inte jämföra. På Skiathos var vi i slutet av september/början av oktober och då var det som sagt ganska lugnt där (inte i jämförelse med de andra sporadiska öarna men i jämförelse med till exempel kykladerna).
Det enda jag vet är folkmängden lär vara 10 ggr (!) så stor i augusti som på vintern och att det då är helt omöjigt att hitta ett rum där om man inte har bokat långt i förväg. Kalimeramedlemmen Jayo som bor där (i Achilades om jag minns rätt) en stor del av året har någon gång skrivit att folk till och med knackar på i vanliga bostäder för att höra om de får hyra ett rum. Men stränderna är många och jag tror egentligen att det är mest på kvällstid man känner av rusningen. Å andra sidan är hamnpromenaden i Skiathos väldigt mysig trots att den är turistifierad och den äldsta stadsdelen är nästan helt orörd.
Här har cajsa som var där i augusti i år skrivit lite. Det finns ju flera andra Skiathosbesökare här i forumet också, så du kan säkert få bättre svar av någon än jag kan ge.