Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-11-30, 16:08
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Boende skiathos,familjevänligt med utsikt

Jag har aldrig varit i Grekland i högsäsong så jag kan inte jämföra. På Skiathos var vi i slutet av september/början av oktober och då var det som sagt ganska lugnt där (inte i jämförelse med de andra sporadiska öarna men i jämförelse med till exempel kykladerna).

Det enda jag vet är folkmängden lär vara 10 ggr (!) så stor i augusti som på vintern och att det då är helt omöjigt att hitta ett rum där om man inte har bokat långt i förväg. Kalimeramedlemmen Jayo som bor där (i Achilades om jag minns rätt) en stor del av året har någon gång skrivit att folk till och med knackar på i vanliga bostäder för att höra om de får hyra ett rum. Men stränderna är många och jag tror egentligen att det är mest på kvällstid man känner av rusningen. Å andra sidan är hamnpromenaden i Skiathos väldigt mysig trots att den är turistifierad och den äldsta stadsdelen är nästan helt orörd.

Här har cajsa som var där i augusti i år skrivit lite. Det finns ju flera andra Skiathosbesökare här i forumet också, så du kan säkert få bättre svar av någon än jag kan ge.

Senast redigerad av Elisabet den 2007-11-30 klockan 16:12.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:48.