Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-01, 16:49
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Regelvidriga smygavgifter

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét Visa inlägg
...hitta ett fyndpris som efter alla påslag stigit ganska ordentligt i höjden.
Det ska ju rensas lite i det här träsket... Flygbolag och andra arrangörer måste nu visa totalpriset för resan inkl skatter och flygplatsavgifter. Gör man inte det kan det bli vite... Och det börjar se lite bättre ut vad jag sett!

Citat:
Det är som diskuteras här, bankavgifter, bagageavgifter, mat-på-planet-avgifter etc.
Får jag en billig biljett ner kan jag acceptera att betala några € för bagaget. Det är i o f s larvigt för det är bara ett sätt för flygbolaget att dölja en prisökning, men OK då. Det ger ju dock en viss form av flexibilitet. Och visst, en del klarar att resa med endast 10 Kg packning och då kostar det inget extra.

Mat på planet? Tja, det tar ca 3,5 timme ner från Kastrup och det klarar jag utan att ha något att tugga på. Jag brukar dessutom oftast sova större delen av tiden ner... (Det gäller att ladda upp inför Grekland så man är utvilad när man kommer ner...)

Jag personligen ser inget större problem med att man får ett visst grundpris på biljetten och sedan kompletterar med den service man vill ha. Då kan var och en välja nivå!

MEN! Att Sterling tar 50 DKK per väg för att man betalar med Visa eller annat kort protesterar jag däremot kraftigt emot. Det är mot alla regler och bestämmelser och ett dj.... sätt som jag sade tidigare. Och jag förstår inte hur de tillåts göra detta? Vill de ta ut en "administrativ avgift" så lägg på det på priset då! Då slipper vi diskutionen! STERLING! Var ärliga och ta ut det pris ni behöver för att överleva!!!

Citat:
Numera har det blivit så att vi mestadels åker med Malev...
Egentligen skulle jag vilja skriva BRRRRR här... Förr vägrade jag flyga med de gamla öststats-bolagen typ Malev, LOT osv. Men de har de senaste 10 - 15 åren förnyat sin flygplansflotta och det är nya piloter som flyger. Så numera är de precis lika säkra, hrrmmm..., som västbolagen.

Citat:
...RyanAir ligger på svarta listan hos ARN.
Ryan är ett riktigt skitbolag vad gäller kundservice, ersättningar osv. Och de hör verkligen hemma på svarta listan! Men de är billiga...

Peter

Senast redigerad av Peter den 2008-03-01 klockan 16:52. Anledning: Feltryck.
Svara med citat
Gammal 2008-03-01, 18:12
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Regelvidriga smygavgifter

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Jag personligen ser inget större problem med att man får ett visst grundpris på biljetten och sedan kompletterar med den service man vill ha. Då kan var och en välja nivå!

MEN! Att Sterling tar 50 DKK per väg för att man betalar med Visa eller annat kort protesterar jag däremot kraftigt emot.
Jag håller med. Själva väljer vi alltid att checka in väskor vilket vi också får betala för. Men min dotter som ofta reser till Tyskland med Ryan väljer att inte checka in bagage och kan därmed välja onlineincheckning som är kostnadsfri (Ryan tar ju betalt för själva incheckningen också).
Det viktiga är väl att det på ett tidigare stadium i bokningen borde framgå vilka ev avgifter som kommer att tillkomma, precis som sagts här tidigare. Men det är ju bara när man bokar första gången med dessa lågprisbolag som man blir förvånad över alla tillägg, sedan vet man om det. OCH... slutsumman blir ju oftast otroligt billig TROTS alla tillägg. Vi reste t ex till Sardinien med Ryanair för 600 kr per man t o r förra veckan. Detta var inklusive alla tillägg + visakortavgiften (som för övrigt är den avgift som även jag tycker är HELT oacceptabel).

Carina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:01.