![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Bokar så fort jag vet hur båtarna går. Men oftast bara om jag ska återvända till ett ställe jag bott på tidigare. Som på Amorgos. Under förra årets långresa bokade första ön (Lefkas) och i Chania. Resten ordnade vi på plats, ibland skickade vi sms, dagen innan eller samma dag, och bokade. Funkade inte alltid.
![]() Höstens resa är bokad sedan några veckor, bokade rum för två veckor redan samma dag. |
|
|||
|
|||
![]()
Bokar första boendet hemifrån. Kommer man fram sent på kvällen efter en resdag på 20 timmar är det inte läge att säga till familjen att nu ska vi leta boende. Brukar dock inte spika ett exakt antal dagar och det har funkat hittills...
Men efter ett par dar när upptäckarlusten gör sig påmind är det bra att kolla båttider och ringa runt till de hotell, vars nr har lagts in i mobilens minne och se var man får napp. Sista natten i Aten har vi också förbokat. Trevlig resa! Magnus |
|
|||
|
|||
![]()
Vi tänker inte förboka i år heller....det gick ju att hitta rum på Naxos i början av augusti, så Tinos 20 juni tror jag inte är så svårt....Vi tar några adresser med oss och kikar på när vi anländer...Vi vet ju inte ens säkert om Tinos blir första ön vi hoppar av på...
![]() Vi är ju heller inga återvändare som är kända någonstans eller vill tillbaks till samma boende som förr...Möjligen då sista nätterna i Karystos , som vi ska boka några dagar innan ankomst. Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Vi gör precis som Janne, förbokar första och sista anhalten (ö, Athen/ Pireus) och sedan endast där vi varit tidigare och det är inte ofta. Under resans gång kan vi boka till nästa ö om den är lliten. Vi har aldrig sovit ute trots att vi brukar åka i juli.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi tänkte bla leta upp "ert" ställe i Tinos
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har en lista på intressanta boenden med oss med adresser och tel nr, så vi är nog inte oroliga. Tack för tips Peter och Abi...Vi tänker ta första bästa båt ut efter landning så vi inte kommer för sent för att leta rum.
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Jag kommer inte att förboka i år (heller) då jag ska åka till Amorgos i mitten på Juni, vilket inte får räknas som direkt högsäsong. Jag brukar också ta med en kompakt sovsäck i ryggan, så man har alltid en "säker" plats på närmaste camping om det skulle blir problem. Det har faktiskt bara hänt en enda gång, och det var när jag kom fram på kvällen i Katapola i början på Augusti.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|