Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-07, 15:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Ni som förbokar rum

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Hur långt före ankomst brukar ni boka ert boende?
// Helén
Bokar så fort jag vet hur båtarna går. Men oftast bara om jag ska återvända till ett ställe jag bott på tidigare. Som på Amorgos. Under förra årets långresa bokade första ön (Lefkas) och i Chania. Resten ordnade vi på plats, ibland skickade vi sms, dagen innan eller samma dag, och bokade. Funkade inte alltid.

Höstens resa är bokad sedan några veckor, bokade rum för två veckor redan samma dag.
Svara med citat
Gammal 2008-04-07, 16:59
lemon lemon är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Bokar första boendet hemifrån. Kommer man fram sent på kvällen efter en resdag på 20 timmar är det inte läge att säga till familjen att nu ska vi leta boende. Brukar dock inte spika ett exakt antal dagar och det har funkat hittills...

Men efter ett par dar när upptäckarlusten gör sig påmind är det bra att kolla båttider och ringa runt till de hotell, vars nr har lagts in i mobilens minne och se var man får napp.

Sista natten i Aten har vi också förbokat.
Trevlig resa!

Magnus
Svara med citat
Gammal 2008-04-07, 17:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Vi tänker inte förboka i år heller....det gick ju att hitta rum på Naxos i början av augusti, så Tinos 20 juni tror jag inte är så svårt....Vi tar några adresser med oss och kikar på när vi anländer...Vi vet ju inte ens säkert om Tinos blir första ön vi hoppar av på... I år ska vi vara VÄLDIGT obokade, men är man 2 vuxna så är det ju inte samma press som när man åker med barn eller ungdomar...
Vi är ju heller inga återvändare som är kända någonstans eller vill tillbaks till samma boende som förr...Möjligen då sista nätterna i Karystos , som vi ska boka några dagar innan ankomst.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-04-07, 17:35
PA PA är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Vi gör precis som Janne, förbokar första och sista anhalten (ö, Athen/ Pireus) och sedan endast där vi varit tidigare och det är inte ofta. Under resans gång kan vi boka till nästa ö om den är lliten. Vi har aldrig sovit ute trots att vi brukar åka i juli.
Svara med citat
Gammal 2008-04-08, 18:56
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi tänker inte förboka i år heller....det gick ju att hitta rum på Naxos i början av augusti, så Tinos 20 juni tror jag inte är så svårt....Vi tar några adresser med oss och kikar på när vi anländer...Vi vet ju inte ens säkert om Tinos blir första ön vi hoppar av på...
Lissi
Ett litet tips är, att undvika lördag-söndag, om ni vill bo i Tinos stad, då det kommer massor av kyrkbesökare .

Abi
Svara med citat
Gammal 2008-04-08, 18:58

Vi tänkte bla leta upp "ert" ställe i Tinos och se om där finns rum.... Vi kommer antagligen en fredag..men tack för tipset!!!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-04-09, 16:37
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Abi Visa inlägg
Ett litet tips är, att undvika lördag-söndag, om ni vill bo i Tinos stad,

Abi
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi kommer antagligen en fredag..men tack för tipset!!!

Lissi
Den tid Lissi och Claes åker är det absolut inga problem att hitta boende i Tinos stad. Visst kommer det lite folk på besök över helgen, men den tiden är det inte så många att det påverkar tillgången på rum.

Peter
Svara med citat
Gammal 2008-04-09, 18:23

Vi har en lista på intressanta boenden med oss med adresser och tel nr, så vi är nog inte oroliga. Tack för tips Peter och Abi...Vi tänker ta första bästa båt ut efter landning så vi inte kommer för sent för att leta rum.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-05-04, 21:42
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Jag kommer inte att förboka i år (heller) då jag ska åka till Amorgos i mitten på Juni, vilket inte får räknas som direkt högsäsong. Jag brukar också ta med en kompakt sovsäck i ryggan, så man har alltid en "säker" plats på närmaste camping om det skulle blir problem. Det har faktiskt bara hänt en enda gång, och det var när jag kom fram på kvällen i Katapola i början på Augusti.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:48.