![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det du beskriver, vad ni är ute efter tycker jag passar väl ihop med Paleochora på södra Kreta. Ett fantastiskt ställe. Inte långt till nånting, och allt finns. Finns en hel del skrivet i forumet och i resebrev. Har varit där många gånger och vill alltid tillbaka. Ett litet barn är inga problem. Boenden finns i olika nivåer.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag säger rethymno på Kreta! Strand, restauranger, barer och shopping. Allt på lagom avstånd. Med hyrd bli och bilbarnstol tar man sig lätt till sydsidan och fina små stränder om man känner för att se något annat. Gamla stan är perfekt att flanera runt i på kvällarna, nattklubbar finns också!
Har funkat jättebra där med små barn! Tänk på att blöjor är svindyrt i Grekland, kan vara smart att ta med egna. Brukar tejpa ett paket eller två på vagnen när den är ihopfälld innan incheckningen! Trevlig resa ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det känns som om jag har sagt det 1000 gånger de senaste veckorna
![]() men jag skulle tveklöst ha valt Skiathos!! Stränder som spelar i en egen division (varje besök på en ny strand blir som en utflykt i sig!). Mysig stad med fin hamnpromenad och orörda gamla stadsdelar. Tavernor, restauranger, barer och klubbar för alla smaker; sena nätter men inget röj. Några få men fina sevärdheter förutom den fantastiska naturen. Dessutom en härlig båttur runt ön och möjlighet att åka till Skopelos och Alonissos eller fastlandet. |
|
|||
|
|||
![]()
liten tuva hann före mig...säger också Rethymno
|
|
||||
|
||||
![]()
Holder fortsatt en knapp på Naxos
![]() Anti Paros er også en koselig øy, men kan kanskje bli stille for dere i 14 dager..., lite shopping.... Men man kan jo i tilfelle ta utflukter over til Paros da båtturen bare tar en halvtimes tid. Paros har ikke like fine strender som Naxos om dere ikke da vil bruke badebåt hver dag... Ville i tilfelle ha bodd i Naoussa da stranden i Parikia er dårlig. Koufonissi er definitivt for stille for dere i 14 dager, men en liten utflukt på 3-4 netter kan anbefales! Paleochora tenkte jeg også på, et godt alternativ og med mange utfluktsmuligheter.... Ia |
|
|||
|
|||
![]()
Naxos. Derom finnes ingen tvil. Iallfall ikke hos meg...:-)
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|