![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det bästa tycker jag är att ha ett bankkort som man kan ta ut pengar med på bankomater i Grekland. Då behöver man ju inte fundera på hur stor reskassa man har utan tar helt enkelt ut det man behöver allt eftersom - och resten finns kvar på kontot när man kommer hem
![]() Att ändå ta ut lite euro innan man åker så man har de första dagarna, är också smart. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Vi har säkert diskuterat tidigare här på forumet om olika slags bankkort, men jag förstår inte helt enkelt, om man kan ha olika slags VISA kreditkort i olika länder. När jag i fjol reste på Thassos och måste ha kontant, måste jag ta från VISA (det var inte helt enkelt att använda den grekiska bankautomaten, måste be om hjälp! Men jag har alltid problem med automater ![]() Nu ska jag resa efter två dagar och jag är lika osäker som alltid med bankautomater ![]() Eija |
|
|||
|
|||
![]()
ush vad svårt att veta hur mycket man ska ta med sig,jag har inte VISA utan MASTERCARD kort. Fungerar det tror ni?
|
|
|||
|
|||
![]()
Alle eller ihvertfall de fleste automater tar både Visa og Mastercard, og en haug med andre.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Peter |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|