![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
plastväska med 2 st stora hjul som är väl skyddade (så att dom inte skadas på flyget). Köp inte med 4 hjul, då kan väskan ge sig av när det sluttar och du glömmer att hålla i den.
Expanderande väska => oftast överfull => oftast mer än 20 kg = merkostnad /Nico |
|
|||
|
|||
![]()
Har personligen aldrig fattat det där med en hård väska på hjul.....(alternativt buret med endast ett handtag). Men det är nog ok....Själv har jag alltid rest med ryggsäck, och tycker det är bekvämast. -Åker på min första charter någonsin i juni, med allt fixat. Kunde varit läge för en koffert då, men samtidigt så vet man ju aldrig. Ytterligare en tågluff finns i drömmarna till nästa år, så därför blir det en "rygga" som ju funkar i alla lägen!
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Det är ju tur att vi är olika. Jag för min del tycker att det är krångligt med ryggsäck. 1. Det är tungt att lyfta upp den på ryggen. 2. Det blir varmt och kladdigt på ryggen. 3. Man måste efter ordinarie incheckning gå och lämna in väskan i "specialbagage" incheckningen. ![]() 4. Svårt att hitta det du vill ha i en ryggsäck. (det blir liksom ingen ordning) ![]() nicka ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
mvh peter |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
mvh peter |
|
||||
|
||||
![]()
Specialbagageincheckningen är inte alls besvärlig och den ligger aldrig långt från den vanliga incheckningen. Samma kö, sedan några steg extra. Du måste väl förresten ha checkat in där flera gånger om du alltid rest med ryggsäck?
Vad gäller rullväska så har väl ingen pratat om en HÅRD väska. De är mjuka och behändiga numer. Och som sagt, ofantligt mycket enklare att packa och hitta sina grejer i. Ska man bo på ett ställe är den klart bäst. Men ska man gå långt är ryggsäcken överlägsen. (Och att skjuta rullväskan framför sig, som föreslogs i ett inlägg, fungerar bra... hemma på köksgolvet.) |
|
||||
|
||||
![]()
Nej Peter jag ironiserar inte. Det låter förjävligt när hjulen dras över kullerstenen. Jag har luffat med både väska och ryggsäck så för mig är inget heligt och jag känner mig bekväm med båda alternativen. Har tyvärr med åren dragit på mig en stel bröstrygg som så många andra byråkrater som mest sitter framför datorn som jag gör i mitt jobb. De underbara dagarna när jag får vara ute och kika på våra verksamheter är tyvärr allt för få. Med en halvtaskig bröstrygg blir resan snabbt en pina om väskan ska dras långt medan min ryggsäck med ventilerande ryggplatta fungerar utmärkt.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fantastisk självbild
![]() När man hör om dina resor är det svårt att förstå att du inte valt båtluff den här gången. Men allt har ju sin tjusning (och sin tid har jag hört ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inget att va nervös för, man checkar in som vanligt men blir hänvisad till ett separat bagageband. Brukar vara precis i närheten. Det är för att inte remmar och dyligt ska fastna på banden. Samma med barnvagnar.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|