Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-07, 07:01
Argyris Argyris är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005
Standard Sv: Storlek på väska eller rygga?

plastväska med 2 st stora hjul som är väl skyddade (så att dom inte skadas på flyget). Köp inte med 4 hjul, då kan väskan ge sig av när det sluttar och du glömmer att hålla i den.

Expanderande väska => oftast överfull => oftast mer än 20 kg = merkostnad

/Nico
Svara med citat
Gammal 2008-05-07, 20:53
spiro spiro är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Har personligen aldrig fattat det där med en hård väska på hjul.....(alternativt buret med endast ett handtag). Men det är nog ok....Själv har jag alltid rest med ryggsäck, och tycker det är bekvämast. -Åker på min första charter någonsin i juni, med allt fixat. Kunde varit läge för en koffert då, men samtidigt så vet man ju aldrig. Ytterligare en tågluff finns i drömmarna till nästa år, så därför blir det en "rygga" som ju funkar i alla lägen!
Svara med citat
Gammal 2008-05-07, 21:09
Nickas avatar
Nicka Nicka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Hej!

Det är ju tur att vi är olika. Jag för min del tycker att det är krångligt med ryggsäck.

1. Det är tungt att lyfta upp den på ryggen.
2. Det blir varmt och kladdigt på ryggen.
3. Man måste efter ordinarie incheckning gå och lämna in väskan i "specialbagage" incheckningen.
4. Svårt att hitta det du vill ha i en ryggsäck. (det blir liksom ingen ordning)

nicka
Svara med citat
Gammal 2008-05-07, 21:26

Citat:
Ursprungligen postat av Nicka Visa inlägg
Hej!
Man måste efter ordinarie incheckning gå och lämna in väskan i "specialbagage" incheckningen.
Va! specialbagageincheckning???? Jag som redan är lite nervös för min första charter.....vad är det? (obs, jag är inte ironisk.)
mvh
peter
Svara med citat
Gammal 2008-05-07, 21:27

Citat:
Ursprungligen postat av Nicka Visa inlägg
Hej!
Man måste efter ordinarie incheckning gå och lämna in väskan i "specialbagage" incheckningen.
Va! specialbagageincheckning???? Jag som redan är lite nervös för min första charter.....vad är det? (obs, jag är inte ironisk.)
mvh
peter
Svara med citat
Gammal 2008-05-07, 21:43
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Specialbagageincheckningen är inte alls besvärlig och den ligger aldrig långt från den vanliga incheckningen. Samma kö, sedan några steg extra. Du måste väl förresten ha checkat in där flera gånger om du alltid rest med ryggsäck?

Vad gäller rullväska så har väl ingen pratat om en HÅRD väska. De är mjuka och behändiga numer. Och som sagt, ofantligt mycket enklare att packa och hitta sina grejer i. Ska man bo på ett ställe är den klart bäst.

Men ska man gå långt är ryggsäcken överlägsen. (Och att skjuta rullväskan framför sig, som föreslogs i ett inlägg, fungerar bra... hemma på köksgolvet.)
Svara med citat
Gammal 2008-05-07, 21:53
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Nej Peter jag ironiserar inte. Det låter förjävligt när hjulen dras över kullerstenen. Jag har luffat med både väska och ryggsäck så för mig är inget heligt och jag känner mig bekväm med båda alternativen. Har tyvärr med åren dragit på mig en stel bröstrygg som så många andra byråkrater som mest sitter framför datorn som jag gör i mitt jobb. De underbara dagarna när jag får vara ute och kika på våra verksamheter är tyvärr allt för få. Med en halvtaskig bröstrygg blir resan snabbt en pina om väskan ska dras långt medan min ryggsäck med ventilerande ryggplatta fungerar utmärkt.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-05-07, 22:01

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Specialbagageincheckningen är inte alls besvärlig och den ligger aldrig långt från den vanliga incheckningen. Samma kö, sedan några steg extra. Du måste väl förresten ha checkat in där flera gånger om du alltid rest med ryggsäck?
Nej, men tack för svaret! Har tågluffat under hela 80-talet fram till 92 då jag blev för gammal(26)! - Efter det liftade jag i europa, så mina kunskaper inom flyg/charter är begränsade...Jag flög visserligen väldigt mycket när jag gjorde min militär tjänst (kanske 3-400 timmar, men vi hade ingen special incheckning). Nu är jag flygrädd, ensamstående, ryggsäckbarande fattiglapp
Svara med citat
Gammal 2008-05-08, 09:18
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av spiro Visa inlägg
Nu är jag flygrädd, ensamstående, ryggsäckbarande fattiglapp
Fantastisk självbild
När man hör om dina resor är det svårt att förstå att du inte valt båtluff den här gången. Men allt har ju sin tjusning (och sin tid har jag hört )
Svara med citat
Gammal 2008-05-11, 11:41
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Citat:
Ursprungligen postat av spiro Visa inlägg
mvh
peter
Inget att va nervös för, man checkar in som vanligt men blir hänvisad till ett separat bagageband. Brukar vara precis i närheten. Det är för att inte remmar och dyligt ska fastna på banden. Samma med barnvagnar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:17.