![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Monica!
Tack för svaret var till stor hjälp men ett par frågor till Bredband hoppas jag att det finns för jag vill ha kontakt med mina barn sen till den andra:Vad göra som pensionär på Kalymnos kan jag hjälpa till med något (givetvis kostnadsfritt)för att bara göra inget kan ju bli lite segt eller ses det som illojal konkurans för det finns väl inte så många jobb att välja på för de som är bofasta och är tvungna att försörja sig Till sist var är det bäst på Kalymnos att börja "etablera sig" för att så småningom ev flytta permanent Mvh zero |
|
||||
|
||||
![]()
Oj det blev för svårt att svara på.... Bredband finns och har blivit klart billigare de sista året. Jag har inte en aning om vad andra pensionärer gör, själv har jag fullt upp, i alla fall nästan varje dag. Sånt man var tvungen att skynda på med när man jobbade får nu ta tid. - Många utlänningar bor i Kantouni, men man kan hitta lediga lägenheter på många håll. Att bo som vi, utanför tätbebyggelsen, har fördelar (lugnt) och nackdelar( långt till affärer).
Jobb? Min mans hobby blev mer än så här. Kan man nåt hantverk går det nog att utveckla, jag känner engelsmän som är smeder och plattläggare och annat. Så det beror ju på vad du har för kunskaper med dig. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Har varit byggnadsarbetare i 20 år specialicerad på betong. Ett stort tack för alla svar........ Önskar Dig och din familj en fin sommar på Kalymnos zero |
|
|||
|
|||
![]()
..och där såg jag ett hus med uthyrningslägenheter till salu sommaren -96! Jag sa till min dåvarande man DÄR!!! Vi köper och säljer av allt vi har i Sverige!
Men han var inte intresserad då.....och det är jag ju glad för idag i o m att vi inte är gifta längre ![]() ![]() Lissi - som just sett Grekland förlora mot Ryssland helt rättvist! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Får hålla ögonen öppna nästa resa till Kalymnos zero |
|
||||
|
||||
![]()
Det fanns gott om hus till salu på Kalymnos förra veckan. Flera sådarna där man kunde bedriva hotellverksamhet, så slå till
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men i så fall, var klok och kolla med myndigheter, mäklare och banker först...
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|