Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-14, 00:15
spiro spiro är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Får inte handla taxe-free på utresan!

Citat:
Ursprungligen postat av giottoni Visa inlägg
Jag har också råkat ut för det av o till under senaste fyra åren! Om det nu är en regel som handlar om vikt så undrar man varför dom över huvud taget gör sig besväret att skicka ut kataloger med särskilda beställningssedlar för UTRESAN o särskilda specialerbjudanden för UTRESAN...(för att sedan skriva i det finstilta att förbeställning EJ är möjlig till utresan!)
Lite märkligt och jag håller med! Själv passade jag på efts pojkarna vill ha snorkel utrustning + solskydd, att beställa en flaska Highland eagle bara för att testa. (Det står i novairs sida att man ej kan beställa sprit på ner resan, men samtidigt så var det specialpris på just Highland E.)

Sen är det en annan sak om det går att dricka...Jag kan tänka mig att skänka bort den till någon om de gör följande; Hittar mig på resan ner (snaggad och överviktig m två pojkar 9 och 12 år) eller stå i mitten av planet och vråla "Highland Eagle" under resan. Planet går från landvetter 21/6 08.10 så missa inte denna möjlighet till gratis sprit (billigare än tyskland)
Svara med citat
Gammal 2008-06-14, 10:30
magdalenas avatar
magdalena magdalena är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Kosmemtik kedjan Sephora som finns i Rhodos stad nyare delen dom säljer bara orginal parfymer och smink. Häromåret hade dom rea och då kunde man köpa allt billigare och det är en kedja som finns i New York med. Även där kan man hitta vissa saker billigare än här hemma.
Svara med citat
Gammal 2008-06-19, 21:15
anoula
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av magdalena Visa inlägg
Kosmemtik kedjan Sephora som finns i Rhodos stad nyare delen dom säljer bara orginal parfymer och smink.
Sephora på Rhodos har inte lika stort utbud som i t.ex. Paris och New York, men är ändå värt ett besök.

Kan även rekommendera grekernas egen kosmetikkedja Hondos Center som säljer parfym, kosmetika och accessoarer. Här finns alla välkända märken, ofta billigare än på flygplatsen. De har en jättebutik med tre våningar mitt i Rhodos stad. I slutet av sommaren har de ofta 30% rea på allt i butiken, så då kan man passa på att fynda.
Svara med citat
Gammal 2008-06-21, 14:00
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Citat:
Ursprungligen postat av spiro Visa inlägg
Lite märkligt och jag håller med! Själv passade jag på efts pojkarna vill ha snorkel utrustning + solskydd, att beställa en flaska Highland eagle bara för att testa. (Det står i novairs sida att man ej kan beställa sprit på ner resan, men samtidigt så var det specialpris på just Highland E.)
Har fått min tax-freekatalog från Tui-fly med samma erbjudande.. på just nerresan. Lite märkligt är det allt. Läste på sid 8 i katalogen detta."Observera att vi till skillnad från flygplatserna i Sverige kan erbjuda försäljning av alkoholhaltiga drycker inom EU."
Så då ska det väl vara rätt och riktigt kan jag tro.

Berätta gärna när du kommit hem igen om den där whiskyn är drickbar. Billig är den ju.. kanske går bra att göra Irish på den om inte annat..

Ha en jätteskön resa.

Monica
Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 19:45
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Någon som åkt med Iberworld?
Taxfree, o så?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:48.