Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-15, 12:33
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Varning för ficktjuvar i Aten

Jeg kan b e k r e f t e Monica's oppfordring !
Det er nødvendig å være "overforsiktig" på Metro og buss i Athen - men jeg trodde det var mer generelt - og ikke bare spesielt nå ?

Vi har ( hittil) vært heldigere enn Monica, men har vært utsatt for flere forsøk uten å miste noe.

For to år siden fikk vi nesten ferien ødelagt, skjødesløst av Arne, men han hadde en god del euro + kort, billetter m.m i lomme/plånboken i en lomme med borrelås på buksebenet sitt (- gjett om jeg hadde advart? - og gjett om h a n har lært!!!)

I alle fall det var en søndagsmorgen og god plass på metroen til Pireus.
Da vi nærmest oss siste stopp før Pireus kom en pent kledd mann mot utgangsdøra /nær der vi sto ved sekkene våre, så stoppet toget, Arne kjente et rykk og ropte "lommeboka mi" - og flere grekere som s å det, skrek også i -
- o m mannen, i forfjamselsen, da han hoppet av toget, mistet lommeboka rett innenfor døra, eller om han ble "skremt" og kastet den fra seg fikk vi ikke med oss, men lykkens lykke det gikk godt!!!

- ved vårt siste besøk i Athen nå i mai oppdaget jeg t o ganger i løpet av turen fra Pireus at glidelåsen til rommene i belteveska mi var åpnet - men tur for meg, penger og kort oppbevares ikke der.
Det var ekstremt trangt, og plutselig fikk jeg en albue hardt ( og vondt) presset mot ryggen, jeg trodde det var pga trengselen, men forsto etterpå at det var bevisst. ., da jeg vred meg for å stå mer bekvemt skjedde det nok, og l i tt etter igjen etter et nytt "angrep" , ellers står jeg oftest med hånda over veska.

Dagen etter skjedde det igjen, på bussen til Vougliameni, det var ikke nok sitteplasser men slett ikke trengsel , jeg satt og Arne sto.
På en holdeplass kom det på to kvinner som ikke så ut til å kjenne hverandre. Den ene spurte Arne hva klokka var, hun sto slik at han måtte gjøre en vridning på overkroppen for å svare/snakke med henne, den andre kvinnen sto rett foran Arne, hun hadde en kappe e.l. over armen, da Arne snudde seg igjen, oppdaget han at hans belteveske var åpnet! - han hadde heller ikke penger eller kort i det lett tilgjengelige rommet, men han forsto jo hvem som hadde åpnet veska, og rakk å sette øynene i kvinnen før bussen igjen stoppet og b e g g e kvinnene gikk av.....

SÅ: KOS dere i ATHEN, men VÆR OPPMERKSOM og "sikre" penger og annet av verdi best mulig!

Kari
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 13:31
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Vilka historier, Kari!
Tänk att bli bestulen, men ha sådan tur att tjuven TAPPAR plånboken just innanför dören innan han försvinner!

Ja du, i Grekland brukar det ordna sig.

Men jag känner verkligen med Monica, det är INTE roligt att mista alla sina personliga värdepapper, pengar, kort osv.
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 21:23
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Men jag känner verkligen med Monica, det är INTE roligt att mista alla sina personliga värdepapper, pengar, kort osv.
D E T gjør jeg og,selvfølgelig, det kom visst ikke fram i innlegget mitt
- etter å ha vært s å nær å oppleve det samme, kan jeg kjenne på følelsen og hvor trist og s i n t jeg ville vært! Kari
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:01.