![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tror precis som du att det finns två läger i denna fråga.
Vi tillhör dem som väljer enkelheten och det viktigaste för oss är att ett boende är rent, frächt o någorlunda tyst. Resten kan man alltid stå ut med, det är ju semester! Vi brukar alltid, på något märkligt sätt hitta tavlor, handtag mm som sitter snett o det slår nästan aldrig fel. Men det känns helt ok. Vi har goda vänner som vi försökt få med, men nu har vi gett upp, då deras krav på lyx är något helt annat än vad vi har. Mannen i den familjen sa en gång: Om vi skulle åka så, vart får jag mina skjortor strukna då? Försökte förklara att man inte behöver åka ut på öarna med så värst fina skjortor som behöver strykas, det går med tenniströjor o vanliga t-shirts. Men den förklaringen var absolut inget alternativ för honom, så om de skulle åka iväg skulle det vara minst 4 stjärningt, helst mer för att vara säker på komforten. Kan tro att det också beror på om man är lite äventyrlig av sig eller inte hur man väljer att åka eller i vilken fas av livet man är. Men små barn kan det vara enklare att ha allt klart, men en del av äventyret försvinner när det är så tillrättalagt som det som visades på tv. Vi är fullt ut nöjda med att köpa flygstolar o ordna vårt egen boende på enkla hotell o pensioner. Av erfarenhet vet vi nu vilka små detaljer man bör ha med sig o en av dem är den du nämner, en bra liten kniv till exempel. Hälsar Kicki som om drygt en vecka återigen ger sig ut i den grekiska övärlden |
|
||||
|
||||
![]()
Föredrar också enkelheten och den har varit som en regel under de 8 resor vi hittentills gjort till Grekland. Vill inte ha all inclusive, vill välja taverna. Vill inte ha en massa som vi uttrycker det "onödigt" på rummet o hotellet. Ska va enkelt. Förståelsen för de som vill ha det lyxigt finns ju, även om jag samtidigt aldrig skulle välja det själv. Personligen finns det inget "tvärtom-feelings" behov när det bär av mot Grekland, känner bara att det skulle kännas överflödigt med massa lyx. Om mindre än 6 da'r har planet gått mot den 9:e resan till detta underbara land. Längtan är stor. Ska bli lika enkelt denna gången också.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Finessen med att tälta eller bo i husvagn eller enkel sommarstuga, hemma i Sverige eller här i Grekland?- att man vid hemkomsten till stadslägenheten finner detta:
lysknapp och lampor ingen sand i sängen toa med vattenspolning spis i stå-höjd inga tusenfotingar i skorna mer än en gaffel per person kläder som inte är styva av salt och lort inga taggar och brännässlor På den tiden vi campade älskade vi det livet med alla mödor och problem det medförde. Men det var skönt att komma hem till vardagen igen. |
|
|||
|
|||
![]()
Dom sista 3 semestrarna
Senast redigerad av twiggy den 2008-07-18 klockan 09:13. Anledning: felskrivet |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har precis stått inför detta problemet när jag skulle välja resa för mig och mitt barnbarn. Det finns heller inga specialpriser på dessa hotell för barn (eftersom jag reser ensam med barn) och jag har ingen lust att betala lika mycket för en 6-åring som för mig själv.Personligen tycker jag att en del av charmen med att resa är att prova på olika matställen. Jag tror att det skulle kännas lite "inlåst" att var dag, morgon, middag, kväll äta på samma ställe. När vi var på Kos hade jag och min man halvpension, frukost och middag. Restaurangen på hotellet vi bodde på var känd för sin fina mat MEN den maten blev inte vi serverade, vi fick tråkig och smaklös mat. Tydligen hade de en meny för restaurangens gäster och en annan för hotellets. Det blev så att vi åt på andra ställen i alla fall. Det passar nog en del men som tur är har inte alla samma smak.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|