![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi blev också blåsta i sommar på samma ställe
![]() vi fick ej någon meny,dom var snabb med erbjudandet och vi frågade ej efter priset.Det var ju inte någon lyxmåltid precis. ![]() meriva. |
|
|||
|
|||
![]()
De försökte med oss förra veckan. Till sist efter tredje "nej, tack" sade jag att vi ska äta på "Tamam" och ingen annanstans. Då gav dem sig och hoppade på nästa. Trist.
|
|
||||
|
||||
![]()
Detta är Chanias skittaverna numero 1.
De har duktiga inkastare dessvärre och levande musik vilket ju lockar ovetande turister om ställets status. Stanna ALDRIG här hur mycket de än försöker locka er in, även om de lockar med en drink. Den drinken kommer ni att få betala många gånger om. JohnS, gatan upp till Moutoupaki, vilken är en av Chanias bästa, heter Porto och tavernan, som du vet, ligger uppe i hörnet vid nr 60. Antonis och Maria serverar god och vällagad mat. Ela som också nämndes ligger Kondilaki 47. Som sagt två bra val för god mat i Chania. lars Kriti sti kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Hej på er
Vi var där i Maj och blev lurade. 2 st Lamstifado och 2 st öl = 62 euro. ![]() Lolis |
|
||||
|
||||
![]()
Jag grunnar på om det icke kunde vara på sin plats att författa en skrivelse till Tourist Police, Chania Prefecture i akt och mening att
sätta ordningsmakten på spåret. Såvitt mig bekant är det lagstadgat att alla tavernor måste ha menyns prislista uppsatt på synlig plats utanför etablissementet. Efterom brottsprovokation är en laglig metod att fånga skurkar i Grekland förmenas det bliva tämligen enkelt att fånga ägarna på kroken samt få dem lagförda för bedrägeri. Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
TACK för varningen!!! Ska dit ner om två veckor bara och det blir säkert en tur in till Chania. Ska till Agii Apostoli...
Tycker att de e för jäcligt av dom eftersom de e ju som någon skrev att dom får ju dåligt rykte, inte bara dom utan även andra restauranger runt om ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bravo, Arne, prima stil.
|
|
||||
|
||||
![]()
Gick förbi Enplo när jag o min sambo var där i sept men såklart hann inkastarna se oss och drog igång hur bra maten var och så vidare + att de visade en väl inplastad del av aftonbladet som skrivit hur bra Enplo var. Hur många år sen skrev aftonbladet den??? Stannade som tur var inte där och åt!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det viskades om att Maffia står bakom denna krog. Och att polisen var kontaktad flera gånger... läskigt, tycker jag. Om man gör en anmälan, så måste man ha bevis - vi fick inte behålla vårt kvitto, de slet den från min hand! Det kändes som att alla runtomkring var medvetna, men maktlösa. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Däremot tror jag inte ett dugg på att någon slags maffia står bakom tavernan. Vore den ett sätt att dölja annan verksamhet skulle de föra en mycket mer låg profil och absolut inte vilja skapa irritation bland gästerna. Möjligen kan de ha "mutat" diverse tidningar i olika länder, men sådana metoder är ju oskyldiga i jämförelse med maffiametoder. |
|
||||
|
||||
![]()
Kanske läge att lyfta denna tråd nu när turistsäsongen börjar på allvar?
|
|
||||
|
||||
![]()
Japp och lägg gärna in en bild på samma gång.
Har inte någon så har jag en bild knyckt av någon annan. Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Haha, tänkte så sent som i morse på att jag skulle leta upp den här tråden och lyfta den.
![]() Det ligger väl en bild nånstans tidigare i tråden har jag för mig, den borde vi väl kunna posta om? |
|
|||
|
|||
![]()
Stämmer!
Vi drabbades av restaurangen i förra veckan (oktober 2009). Vi passerade stället helt ovetandes, och inkastaren sa att om vi inte var nöjda med deras mat skulle vi få äta gratis. Vi svarade att vi kommer kanske tillbaka någon dag. Eftersom jag älskar Kleftiko, så återvände vi efter någon dag. Vi slog oss ned vid ett bord, och kyparen frågade efter vad vi ville dricka. En flaska vitt vin, vilken kom snabbt till bordet. Sedan rabblade han menyn mycket snabbt på engelska (vanliga rätter). Som tur var beställde vi inte då direkt, utan ville först titta på menyn. 19 E för Kleftiko och 19 E för Sovlaki. Vi fick minst sagt hicka! När kyparen kom tillbaka så avböjde vi att beställa mat. Då kom inkastaren tillbaka, och sa att vi fick välja vad vi ville till priset av 7 E per portion. Sagt och gjort. När notan kom stämde detta, men det enkla vita vinet tog de 19 E för. Kleftikon var iaf underbart god, nästan ett ½ kg lammkött i ett foliepaket + stora halva potatisar. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag och min syster gick förbi enplo i somras, på när vi gick runt i Chanias gränder..vi hade läst alla varningar om stället, och visste att man skulle akta sig.
Roliga var att vi inte såg med en gång att det var enplo. en inkastare pratade med oss, erbjöd/lockade med gratis fördrink och att vi skulle få en gratis irish coffe eller liknande efter. Dock var han mkt trevlig..Vi sa dock då att nej vi ska inte äta just nu, och fick ett visitkort..då såg vi att det var just detta ställe... Vi undvek det sedan, och tog andra hållet sen när vi skulle till Ela ![]() /M |
|
|||
|
|||
![]()
Jag var i Chania i julas. Givetvis finns Enplo kvar, det var ett av de få ställena i gamla stan som hade öppet. Däremot hade de inga gäster. Det är uppenbart att stället har skydd från antingen politiker eller polis, annars hade de tvingats stänga för länge sedan.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ok! Då blir det ett nytt litet studiebesök i maj då...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej. Noterade igår kväll att verksamheten på Enplo tyvärr fortgår. Personalen på intilliggande Ela verkade mest uppgivna och ledsna, Enplo förstör nog mycket för dem. Såg en gäst med "mord i blicken" rusa därifrån.
Verkar mycket märkligt att myndigheterna låter detta fortgå år efter år, misstanken om korruption känns inte långsökt tycker jag. Mvh Obo |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() När jag gick förbi i juni satt det inte en gäst där, så jag trodde att ryktet spridit sig över "hela världen", men så var det tyvärr inte. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|