![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
En väldigt fin sandstrand, som i mitt tycke är en av de bästa på ön är Avithos beach. Man åker söderut förbi flygplatsen, och sen är det inte långt kvar. Det finns skyltar som anger vägen oxå. Stranden är lite långgrund och därför barnvänlig.
Sen är det ganska kul att besöka Robolas vinfabrik oxå. Där kan man provsmaka och få guidning. Man kan kombinera vinfabriken med ett besök på klostret S:t Gerassimos, som ligger väldigt nära varandra. Perfekt avstickare om man ska resa till Sami via Argostoli. |
|
|
|||
|
|||
|
En strand som heter Xi och ligger en bit från Lixouri kan jag tipsa om. Barnen hade väldigt kul där eftersom man tog lera från "berget" och blötte ner i havet och gjorde lerinpackning på kroppen. instämmer också med föregående att Mirtos ses bäst från ovan!
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Om ni har möjlighet skulle jag rekommendera hyrbil tre dagar: En dag norrut till Mirtos, Fiskardo och Assos. En dag österut till Sami, Melassanisjön och droppstensgrottan samt de mysiga byarna Agia Efemia och Poros. Och en dag till Loixurihalvön och stränderna Xi och Petani. |
|
|
|||
|
|||
|
Själv hyrde vi bil i en vecka när vi var där i somras.
Hela ön är jättefin så det är bara att ta bilen och en karta och köra. Om du inte är så spontan av dig rekommenderar jag Antisamos+Melissani Lake+Drogarati Cave en dag (det är nära varandra) och Myrtos+Assos+Fiskardo en annan. Det finns massor att se och göra på kefalonia, min bästa semester nånsin!
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|