![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu hittade jag ännu en intressant tråd
![]() Jag åkte till Spanien (Mallis) och Italien (Rimini) i min ungdom ![]() Men det är just den där Greklandskänslan som är så svår att förmedla till de som inte är frälsta... ![]() En av mina bästa kompisar som inte gillar sol å bad så mycket, fnyser mest när jag säger att jag ska till G igen.. Men du har ju redan varit där??? ![]() Å när jag berättar för andra.. säger de Självklart! Vart annars? ![]() Känner mig extra nöjd med G nu efter resan t Kalymnos oxå... Allt inbefriat! Några tankar så här på kvällskvisten... ![]() Helena S |
|
||||
|
||||
![]()
Varför?
Mycket enkelt svar jag åker hem. Min svenskhet till trots måste jag nog ha lite grekiskt blod i mig. Eller? Vilket annat land har ett liknande forum? Det finns ett antal bleka kopior på K, men det här är den enda riktiga. Uffe Senast redigerad av UlfWiman den 2008-08-20 klockan 12:17. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi kunde ju valt ett annat land men nä det blev Grekland igen.
Alla vi känner åker till Kreta. Helt enkelt Grekland där är det bäst. Mitt andra hem, känns det som och det känns bara så gottigt. Var dag sen vi kom hem från Kreta har tankarna varit på Kreta. En gång Kretafrälst alltid Kreta. Birgitta 63 ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
För oss är det också samma känsla...Oavsett vart vi åker i Grekland så känns det lika hemtamt...Man "vet vad man får"...Vilken ö/plats man än väljer så är det lika "hemma", för människorna är så fantastiskt vänliga, hjälpsamma och generösa. Jag känner så gott som aldrig i Grekland att jag som turist blir utnyttjad. Precis som någon sa; man åker till sommarstugan
![]() Maken föreslår ibland att vi t ex ska åka till Kroatien och då säger jag -"Gärna, men då får Du boka biljetter, leta rum etc på nätet.." och då blir det givetvis och tack och lov inte av ![]() Men andra tider på året blir det gärna andra länder och städer, vi ska både till Paris och Rom innan nästa sommarsemester i Grekland så BARA Grekland åker vi inte till.. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Har du problem med din tillhörighet Lissi
Uffe |
|
|||
|
|||
![]()
Nu förstår jag inte riktigt vad Du menade....men fick jag bara välja ETT land att åka till så blev det ju givetvis Grekland.
Det kanske bara var de som endast åker till Grekland som skulle svarat på denna tråd. Jag missförstod kanske.. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag bara skojade Lissi
![]() Uffe |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|