![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Synes absolutt vi skal ta hensyn til skikkene i det landet vi besøker! Ellers har vi jo ikke kommet særlig langt siden vikingtiden
![]() Og hvis vi så absolutt vil gå i shorts på kveldstid finnes det jo mange varianter av dem også. En fin "city-shorts" gir et helt annet inntrykk enn en slapp bomullsshorts som knapt dekker rumpa. Flip-flops finnes også i pyntede varianter, og tar ikke mye plass i kofferten. Og så videre. I dag så jeg to kvinnelige turister i tredve-førtiårene på shopping her i Nafplio. Begge hadde på seg bikini, den ene kvinnen hadde en meget gjennomsiktig, kort tunika oppå, den andre et lite sjal knyttet om rumpa. Dette er ingen typisk badeby eller turistby, må jeg legge til, og slik ville uansett aldri en greker kledd seg for å shoppe. |
|
||||
|
||||
![]()
När vi nu pratar om bikini så kan jag berätta vad vi såg. En dag i Kato Stalos gick en blond äldre tjej enbart i bikini mitt bland alla människor på gångbanan.Gick förbi alla affärer som om hon var på en promenad, hade ej handlat. Hon var säkert jättevarm men kunde ju ta på sig något plagg på kroppen kan man kanske tycka.Om hon nu var svensk eller ej men fick en typisk "ah gå så bara längs alla supermarkets , typiskt svenska flicka" Folk i bilarna vände sig om x flera likaså alla hon gick förbi.
Birgitta 63. |
|
||||
|
||||
![]()
Klart man ska klä upp sig. Men eftersom det ofta är varmt som synden på kvällarna, brukar jag bara dra på mig ett par svarta knälånga strumpor innan jag sätter på mig de bruna lädersandalerna. Se där. En beige utanpåskjorta, och ett par snygga beigea shorts fulländar klädseln. Om man också sätter på sig sportkepsen bakfram, ger det ett ledigt men ändå sofistikerat intryck.
|
|
||||
|
||||
![]()
Detta är en lång och kul tråd.
Kan vi enas om att det handlar om kulturkrockar? Jag har skrivit massor om kultur Grekland/Sverige och detta finns med även där. Uffe |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|