![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Vi är nog i stort överens Sven.
![]() Jag skrev nämligen att vi ska köpa bästa möjliga vara till lägsta möjliga pris. Vad som är bäst och vad som är rätta priset bestämmer ju var och en. Men vad jag vill trycka på är att det inte är givet att det är "högprisbolag" som står för stabilitet. Ex.vis Ryanair har visat att det går att kombinera lönsamhet med låga biljettpriser. Alltså; om vi köper billiga biljetter så innebär inte det att vi driver bolagen i putten, utan det är upp till dem att driva sin verksamhet på ett bra sätt för att vara lönsamma. Lars |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Måste bara få kasta in en fråga.
Har man (jag) som konsument något skydd överhuvud taget, förutom att reklamera kortköp på egen bank. Lyckades reklamera 8.000 på SkyCity helt taget ur luften, men det tog tid. Misslyckade med Viking Airlines då de helt utan förvarning ändrade departure date. Fick en fribiljett som plåster på såren, så en halv seger i alla fall. Är halvnöjd med Olympic men nöjdare med Aegean Airlines för lokalflyget. Internationellt har Olympic varit bra för mig genom åren. Uffe Senast redigerad av UlfWiman den 2008-09-19 klockan 18:20. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|