![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
/Thomas |
|
|
||||
|
||||
|
men hm jag har alltid räkant 10 kr så det är väl ok så länge den inte stiger över..det är ju lätt för barnen med....lägg bara till en 0 säger jag
![]() men nu säger ni att den gått över vart ser ni det?? jag har inte kollat på ekonomi nyheter på ett tag (finns det bra sida med koll)jag kollade på forex nu för jag tänkte växla in lite till resan och där står..är dom billigare där då eller ![]() 1 Euro = 9,82 svenska Kronor lite förrvirad Malin säkert pga resfeber
|
|
|
|||
|
|||
|
Kl 14.43;
€ 1,00 = SEK 10.10 enl Forex. se |
|
|
|||
|
|||
|
Forex ändrar sin kurs kl.11 varje dag (förutom fredagar, då man även ändrar kl.17). När man ändrade idag kl.11 stod euron i 9.91 svenska kronor. Sen vill man naturligtvis ha lite avans på sina valutaförsäljningar/köp. Därför SÄLJER man eurosedlar för lite högre än kursen (10.10 SEK kostar en euro just nu) och KÖPER för lite lägre än kursen (f.n. 9.82).
Jag brukar kolla på text-tv, när jag vill veta aktuell kurs. Finns även på nätet (svt:s hemsida och sen klickar man på text-tv i övre menyraden). Sidnumret är 230 och där uppdateras valutakurserna hela dagen. Just nu står euron i 10.01 (dvs stor risk för att Forex euro kostar lite mer efter kl.17 i eftermiddag). /Thomas |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|