Sv: Nu vill jag ut på långresa!
Som Janérik berättar kan man ledigt göra en tur runt Peloponnesos. Det är vanligt att husbilsturisterna från Tyskland, Österrike och Italien gör så, kommer med sina överdimensionerade sommarvillor och vaggar runt halvön . Man åker till Patras, kör sen via Pirgos till Olympia och sen till Epidavros, Argos, Mykene och sen ner runt hela halvön. Det är en otroligt fin tur. Lägg dit Napflion, Mystras ,koroni, Methoni och Pylos, ja det finns alldeles för många ställen att besöka faktiskt, särskilt om man gillar de antika lämningarna. Bada kan man göra mest överallt. Logi ska nog inte vara något problem den tiden på året .
Vi tältade och bodde i husvagn vid Lagouvardos mellan Marathos och Filiatra under en lång rad av somrar, så den delen av Peloponnesos känner jag bra till.
Vad du än bestämmer dig för kommer du att få en fin semester som bilturist. Dock avråder jag från att köra vägen Patras-Aten, oerhört tättrafikerad och olycksfällor varje kilometer, man ska bygga en parallell motorväg nu och jag vet inte hur långt dessa planer har kommit.
|