![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() I alla grekiska hem jag varit i är det däremot väldigt smakfullt och inget billigt tjafs. Nu vet inte jag din ålder, men mina bekanta är runt 40 och deras hem innefattar inget tingeltangel. I de hem där personerna är äldre kan förklaringen vara att det inte funnits så mycket pengar att dekorera med, och inte varit det viktigaste. Det viktigaste har varit att det funnits mat på bordet och kostsamma utbildningar till sina barn. Monica |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Så här såg deras lilla hus ut: Valvet ut till vardagsrummet ![]() Den öppna spisen ![]() Vardagsrummet ![]() Köket gick in av för hackor det heller! Trots att stilen inte är densamma vi är vana vid tyckte vi att detta var så vackert! Senast redigerad av Nektaria den 2008-11-05 klockan 14:11. Anledning: Ändrad storlek på bilder |
|
||||
|
||||
![]()
Typisk grekiskt hem. Det tog några år att vänja sig, men nu känns det hemma. Det enda jag inte gillar är alla dessa marmorgolv/stengolv för jag får alltid ha "fårluddor" på fötterna, men det är ju en bisak egentligen.
Det där uttrycket tingel-tangelhem har jag sett mer av hos i sverige boende greker. Försök passa in bildernas möblering i ett modernt svenskt hem. Det är väldigt mycket huset i sig som är en del av möbleringen. Jag skulle kunna flytta in där i morgon och känna mig hemma. Den som sedan skrev fanatism i ett inlägg kanske menade överintresserade? Jag tror inte "vi" är fanatiker, men har ett enormt mycket större intresse för ett annat land och en annan kultur än gemene man. Därav detta forum för olika tankar/tips/frågor/erfarenheter. Uffe |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|