![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
MEN nu har ni ju glömt Svenska Lantchips. Bäst och ännu bättre...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Varför nämner ingen Johnssons Mandelpotatischips?
Norrbottens exportdelikatess. Alla andra chips, släng er i väggen. Chipsens Rolls Royce. Exporteras i mån av tillgång, men vi är först. Eller för den vågade "Viltchips". Torkat renkött i supertunna skivor. Antonis (Mr.A) gillade viltchips. Han reagerade på att det var annorlunda och när jag förklarade att det kom från "Santa Claus Raindeers" sa han bara "Unbeliveble". -You are crazy up there! -Too little of the sun! Thats it. Uffe |
|
|||
|
|||
![]()
Om jag jobbade med chips skulle jag antagligen utan tvekan vara varldens lyckligaste person. Ja du Peter om du visste hur manga chipspasar jag atit, ungefar sa manga som du har prismarkt. (ok hoppas inte). Jag ar i och for sig bara 25 ar men har hunnit med ganska manga. Tur for min figur att jag flyttade till Grekland sen...
Vet inte om det lonar sig att fraga personalen pa IKEA. Tror du verkligen Estrella skulle skicka ner pasar till lilla mig bara? Later for bra for att vara sant. Uffe du har helt ratt. Jobbade pa ICA under gymnasiet och dar salde de dessa mandelpotatischips. De var klart de godaste chips jag nansin atit. Tyvarr ar inte produktionen sa stor vad jag har forsatt, sa det ar inte alla affarer som har det och pa mitt ICA tog det ofta slut och det kunde ta lang tid innan de levererade mer. Men Siri vi namnde ju lantchipsen tva ganger i traden..Min trost har nere som sagt... |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, jag vet, det är svenska lantchips som säljs på IKEA, fast det tänkte jag inte på... Det är faktiskt stor skillnad på dom, och OLW's "naturchips" t.ex...
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Apropå chips: saknar de grekiska vinägerchipsen...
Estrella eller OLW försökte lansera vinägerchips i Sverige för några år sedan, men det verkar inte ha fallit väl ut - tyvärr. Hoppas de försöker igen. |
|
||||
|
||||
![]()
Dom har försökt igen! Kolla in i närmaste mataffär igen, så kanske du hittar dom. Såg några senast i söndags.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sedan är frågan om beställningen sker i Athen eller centralt i Sverige? Maila IKEA i Sverige och fråga! De gånger jag varit kontakt med dem har de varit väldigt snabba och duktiga på att svara. Jag blev t o m uppringd ett par gånger!!! |
|
|||
|
|||
![]()
Glomde bort att namna att jag faktiskt har sett Estrella chips pa nagra stallen pa Rhodos som inte alls var sa turistiga, som lokala kiosker och sma mataffarer. Sa det var darfor jag tankte att det fanns hopp for mig ocksa i Aten. Men man kan val antagligen inte jamfora Aten men Rhodos som har sa mycket turister.
Sag aven Estrella chips i Moskva (!) nar jag var dar forra aret sa passade pa att kopa med mig rejalt darifran, det var en trevlig overraskning kan jag saga, speciellt eftersom resten av resan var en flopp men det far jag ta i ett annat forum... |
|
||||
|
||||
![]()
Det var väl inte så dyrt, ca 70 kr i fraktkostnad för 2 kg, det är ju hur många påsar som helst
![]() Julskinkan är inte gratis att få skickad ser jag, men vattnas det i munnen när man tänker på den, så varför inte? ![]() // Helén Senast redigerad av Hellen den 2008-11-24 klockan 21:01. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Jennie!
Var ju bra att veta att det finns ett alternativ om jag inte skulle halla mig.. Jag tyckte att det sag ut som att fraktkostnaden ar runt 250 kr. Var sag du 70 kr nanstans Hellen? |
|
||||
|
||||
![]()
Det stod något om torra varor, sist bland fraktalternativen tror jag, visserligen stod det även något om icke bräckligt, eller liknande, men jag bortsåg från det
![]() ![]() // Helén |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|