![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Åh så stark läsning och så fint skrivet....
Man får som sagt perspektiv på tillvaron! Jag skäms med ens att jag gnällde i går över att jag ska lägga 5000 kr på tandlagning, hotellet vi bokat i Paris över nyår fick vi avbeställning på och jag kände panik för det, och i posten låg brev från Skandia att min månatliga pensionsutbetalning på min privata försäkring halverats nu pga börskrisen. Den pensionspengen är mina respengar till Grekland bla, men VADÅ??? LYXPROBLEM!!!! ![]() ![]() Nu har man ett normalt perspektiv igen på vad som är viktigt i livet; ett hem, frihet, trygghet och nära och kära i ens närhet! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Men, stilla min nyfikenhet!!! Vilken ö är det som avses??
Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Mycket bra och annorlunda skrivet.
En tankeställare må hända? Uffe |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror att RJ med omtanke om öbefolkningen och flyktingarna medvetet avstått att berätta det...och tycker att det i så fall är bra.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Till Arne: det kan vara vilken ö som helst längs gränsen, och även Kreta. Flyktingvandringen har tagit obegripliga proportioner och befolkningen har upprepade gånger vänt sig till politikerna, politikerna har kommit och sett och lovat vända sig till EU för stöd. - Åtskilliga personer drunknar när de turkiska kaptenerna helt enkelt vippar av dem nära nån ö.
Jag har kontakt med en kvinnoförening på Leros som gör vad de kan för att hjälpa, men inget räcker till. Kläder finns att ge, men vad flyktingarna behöver är en fortsatt kedja av omhändertagande och acceptans någonstans. Det som luktar mest illa i hela affären är att det sitter folk i avsändarländerna och plockar in stora pengar på detta. |
|
|||
|
|||
![]()
Dette er trist lesing. Dette er en av våre yndlingsøyer. Vi har også opplevd mange flyktninger som kommer til denne øya. Det skjer dessverre hele tiden. Trist at det ikke er noe godt mottak for de menneskene som kommer akkurat hit. Det kommer mange i løpet av året akkurat hit. Dette er en av mange øyer som får båtflyktninger.Håper at disse kommer til et eller flere steder hvor man kan får skikkelig human hjelp. Et spesielt, men godt reisebrev. Vi som har det så godt trenger av og til å bli minnet om at ikke alle har det slik. Takk!
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|