![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Förra året var vi också på väg, men det drog av olika anledningar ut på tiden. För att göra en lång historia kort, så beställde dottern och jag till slut nya pass förra året, och när de väl anlänt så var inte restresorna sådär hiskeligt billiga längre så jag la ner projektet. Maken är inte så överdrivet ivrig tyvärr, tror det är lite flygrädsla som spökar, kombinerat med att han är en riktig "hemma är bäst"-filur (triiiiiist! hihi) och sen har han svårt att ta ledigt från jobbet, vilket jag förstår, men vill man så kan man; visst? ![]() I år har jag "förvarnat" honom sen länge tillbaka, och verkligen poängterat hur gärna vi vill åka och att vi SKA iväg nu i år. Jag har sån reseabstinens! Jag vet av erfarenhet att när han väl kommit iväg någonstans, så njuter han nog mest av alla. (Det är väl som med att gå till gymmet; det svåraste är att komma utanför dörren... hahahaha) Dottern är också eld och lågor, trots att hon i realiteten inte riktigt kan föreställa sig vad vi ska göra, mer än det jag berättar för henne. Hon är så söt! Så som sagt... håll tummarna att han kan ta ledigt efter stora stiftelsemötet den 31/8 och att resorna är ännu billigare! ![]() /Julia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nejdå
![]() Men i september brukar det inte vara lika snorbilligt som några dagar runt 20 augusti. Å andra sidan tycker jag att sänkningen verkade komma lite senare i år än den brukar, så den kanske varar längre också. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jaja, den som lever får se. Blir det riktigt billigt kanske även jag svingar en bägare på Karpathos innan snön faller. Jag menar, om det är riktigt billigt behöver jag ju inte jobba ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror Inkfish har rätt. Enligt mitt minne brukar priset vara som lägst runt skolstarten för att sen stiga i början av september.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Just som ni skriver så brukar priserna gå upp igen i början av september. När säsongen börjar gå mot sitt slut så stänger ju många hotell och rumtillgången minskar drastiskt hos charterarrangörerna. De erbjuder även färre flyg. Detta i kombination med att vi ändå är ganska många som tycker om att resa innan eller efter den stora turistvågen, gör ju tyvärr att priserna stiger igen.
Men jag har också en känsla av att "augusti-sänkningen" kom senare än vanligt. Den brukar väl vara strax innan skolorna börjar, och så höjs priserna samtidigt som skolstarten... Eller har jag fel? /anna (som reste för hundra år sen, i början på sommaren, och nu önskar att jag hade sparat resan till nu... eller hade mer semester att ta ut för en resa till...) |
|
||||
|
||||
![]()
Men jag är en obotlig optimist och tror ALLTID att priserna ska gå ner
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|