Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-08-22, 14:43
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Boende på Sista Minuten

Citat:
Ursprungligen postat av Julia71
Hoppas bara att priserna inte går upp lite grann igen tills dess; de brukar väl vara som allra lägst nu i slutet av augusti?
Priserna på ospec resor denna vecka ligger ca 2000 lägre än förra veckan. Min gissning är att de sjunker ytterligare i början av september.

Citat:
Hoppas hoppas vi kommer iväg!!!
Såklart ni gör
Svara med citat
Gammal 2005-08-22, 15:11
Julia71 Julia71 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Priserna på ospec resor denna vecka ligger ca 2000 lägre än förra veckan. Min gissning är att de sjunker ytterligare i början av september.

Såklart ni gör
Gillar ditt positiva tänkande, Elisabet!
Förra året var vi också på väg, men det drog av olika anledningar ut på tiden. För att göra en lång historia kort, så beställde dottern och jag till slut nya pass förra året, och när de väl anlänt så var inte restresorna sådär hiskeligt billiga längre så jag la ner projektet.

Maken är inte så överdrivet ivrig tyvärr, tror det är lite flygrädsla som spökar, kombinerat med att han är en riktig "hemma är bäst"-filur (triiiiiist! hihi) och sen har han svårt att ta ledigt från jobbet, vilket jag förstår, men vill man så kan man; visst? Han har typ en miljon innestående semesterdagar att ta ut.
I år har jag "förvarnat" honom sen länge tillbaka, och verkligen poängterat hur gärna vi vill åka och att vi SKA iväg nu i år. Jag har sån reseabstinens!
Jag vet av erfarenhet att när han väl kommit iväg någonstans, så njuter han nog mest av alla. (Det är väl som med att gå till gymmet; det svåraste är att komma utanför dörren... hahahaha)
Dottern är också eld och lågor, trots att hon i realiteten inte riktigt kan föreställa sig vad vi ska göra, mer än det jag berättar för henne. Hon är så söt!

Så som sagt... håll tummarna att han kan ta ledigt efter stora stiftelsemötet den 31/8 och att resorna är ännu billigare!

/Julia
Svara med citat
Gammal 2005-08-22, 16:53
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet

Såklart ni gör
En annan spekulation på sistaminuten-börsen : jag tror att de går upp igen i början av september! Det brukar ju bara vara några augustidagar som det är så där billigt.
Svara med citat
Gammal 2005-08-22, 16:58
Elisabets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
En annan spekulation på sistaminuten-börsen : jag tror att de går upp igen i början av september! Det brukar ju bara vara några augustidagar som det är så där billigt.
Äh, det VILL du bara tro för att du redan har köpt din biljett
Svara med citat
Gammal 2005-08-22, 17:02
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Nejdå. Den var så dyr så jag var helt klar över att priserna kan gå ner.

Men i september brukar det inte vara lika snorbilligt som några dagar runt 20 augusti. Å andra sidan tycker jag att sänkningen verkade komma lite senare i år än den brukar, så den kanske varar längre också.
Svara med citat
Gammal 2005-08-22, 17:07
Elisabets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Å andra sidan tycker jag att sänkningen verkade komma lite senare i år än den brukar, så den kanske varar längre också.
Dessutom tror jag den var större än den brukar vara också. Fast iofs var nog resorna innan sänkningen dyrare än de brukar vara.

Jaja, den som lever får se. Blir det riktigt billigt kanske även jag svingar en bägare på Karpathos innan snön faller. Jag menar, om det är riktigt billigt behöver jag ju inte jobba
Svara med citat
Gammal 2005-08-23, 08:41
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Jag tror Inkfish har rätt. Enligt mitt minne brukar priset vara som lägst runt skolstarten för att sen stiga i början av september.

Eva
Svara med citat
Gammal 2005-08-23, 08:48
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad

Just som ni skriver så brukar priserna gå upp igen i början av september. När säsongen börjar gå mot sitt slut så stänger ju många hotell och rumtillgången minskar drastiskt hos charterarrangörerna. De erbjuder även färre flyg. Detta i kombination med att vi ändå är ganska många som tycker om att resa innan eller efter den stora turistvågen, gör ju tyvärr att priserna stiger igen.

Men jag har också en känsla av att "augusti-sänkningen" kom senare än vanligt. Den brukar väl vara strax innan skolorna börjar, och så höjs priserna samtidigt som skolstarten... Eller har jag fel?

/anna
(som reste för hundra år sen, i början på sommaren, och nu önskar att jag hade sparat resan till nu... eller hade mer semester att ta ut för en resa till...)
Svara med citat
Gammal 2005-08-23, 08:50
Elisabets avatar

Men jag är en obotlig optimist och tror ALLTID att priserna ska gå ner
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:23.