Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-08, 10:19
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Flyga till öarna från Aten...

Jag har iofs inte kollat flygbolagen direkt eftersom det inte borde finnas så många alternativa bolag som flyger de rutterna.

Däremot när det gäller de "stora" destinationerna så är det grymt lönande att kolla flygbolagen direkt. Jag har gjort flera exempelsökningar där en t/r för två kanske kostar 30.000:- och kollar man ett flygbolagdirekt så kommer man ner på kanske 6000:-

Det verkar som receptet är att ligga lågt ett par månader och sedan kolla bolagen direkt? Ett alternativ kan kanske vara att flyga till Santorini och njuta några dagar och kolla standbypriserna till Mykonos under tiden. Dyker det upp platser till bra pris så kan man ta flyget. Om inte kan man ta snabbåt till Syros. Jag avvaktar!

Vi ska snart döva greklandsabstinensen med en vecka på Teneriffa
Svara med citat
Gammal 2009-01-08, 12:28
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Flyga till öarna från Aten...

Med dessa dyra priser skulle jag absolut tex ta Aqua Jewel från Rafina via Tinos till Syros för ca 25euro max pp....Att sitta ute i skuggan och läsa några timmar är väl värt de pengar man sparar....Båtarna är ju jättefins och "ickegungande "nu....Fast har man gott om pengar så är ju flyg onekligen lockande.. Vi har försökt boka flyg ett par gånger till billigt pris men när det väl kommit till betalning så har det stått att biljetterna ska hämtas på ANKOMSTÖN!!

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:34.