![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Standard brukar vara 2 kokkärl 1 och 3 lit, en plåtstekpanna som sett sina bästa dagar och en grekisk kaffepanna som passar på den där lilla "konstiga" plattan. Ugn är sällsynt då den drar mycket ström. Ugnsformar är ännu sällsyntare. Visp brukar saknas och osthyvel finns inte samt ett antal slöa knivar.
Jag hjälpte Mr A att rusta upp köken på hans hotell 2003 och den enda kommentaren blev. -Behöver man så många saker? Prata om mannen som aldrig varit i ett kök. Admirala, vi har ungefär samma matvanor ser jag. Häftigast är hemgjorda grekiska hamburgare med en sallad till (mums). Uffe |
|
|||
|
|||
![]()
Kom på en ting til. Take-away er billig i Hellas. Jeg kjøper en hel nygrillet kylling pluss et lass stekte poteter pluss saus for 12,50 E. En stor pizza koster ofte ca 8 euro (og greske pizzaer har masse fyll, så det er masse mat.) Og så videre. Så sjekk menyene på take-away-stedene i nærheten. Kvaliteten, iallfall her i Nafplio, er like god som på restaurant.
Hvis det finnes et grønnsaksmarked, kjøp frukt og grønt der, ikke i butikk. Da sparer dere mellomleddet, og får som regel duggfriske varer. |
|
|||
|
|||
![]()
tack för bra tips. Jag tror faktiskt inte att jag kommer att lägga ner lika mycket plats i köket som hemma - man är ju på semester.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hei, hei!
Så mange gode tips!! Selvfølgelig vil vi spise ute også, men av og til tror jeg det kan være greit å tilberede noe selv! Og jeg gleder meg til å kunne handle gode råvarer og lage litt mat selv. Så kan vi koste på oss desserten ute - cappuchino og en drambui! ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|