![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Sant, kall mat är alltid farligare. Men man vet eg ingenting om vart ananasen som säljs på stranden el den grekiska salladen är uppskuren på samma skärbräda som salmonellasmittad kyckling. På vårdcentralsen sa de förra hösten att de fått in rekordmånga smittade fr Grekland. Hmmm, bara att hoppas att man klarar sej denna gången. Kram o tack för alla svar/ Lodenskan
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja..vad ska man säga.."peppar peppar ta i trä"..har aldrig råkat ut för det varken där eller här hemma i Sverige.....och jag äter mycket grönsaker och kyckling..
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag hade en rejäl salmonella 1986 när jag varit på Italienska/ Franska rivieran. Över 40 gr feber fick jag. Jag var dock inte sjuk mer än i några dagar...som jag märkte av. Jag jobbade då på dagis samt på en grillbar och fick inte jobba alls. Det var mycket hårdare regler då än nu. Jag skulle ha 8 godkända prov innan jag fick återvända till jobbet. Sjukskriven i drygt 3 mån
![]() ![]() Min sambo fick salmonella i Turkiet 2005 och nu var det inga restriktioner alls. Han fick naturligtvis inte jobba med mat men i övrigt inget alls. Malin |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|