![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Hej Eva L.
Jag menar ingen särskild sort, för det vet jag inget om, jag är ingen pharmaceut. Utan det var en generell fråga om saker som ni på forumet upplevt som bra. Tack för din omtanke, men hostan är utredd av läkare och kommer inte att förvärras varken av spansk eller grekisk hostmedicin. SuperMita |
|
|
||||
|
||||
|
Jag har inget svar på din fråga angående var det finns Apotek på Rhodos, men kan tipsa laktosintolleranta om att det är billigt (jämfört med Sverige) med laktrasencymtabletter i Grekland.
Några askar Neurofen brukar få följa med hem också, för att inte tala om salva mot munherpes - (kommer som på beställning i solen) de grekiska salvorna är verkligen effektiva.// Helén |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Eva |
|
|
|||
|
|||
|
Jag hänger på tråden här:
Vet någon om Trimoteprim, eller liknande mot urinvägsinfektion, kan handlas på apoteken i Grekland utan läkarkontakt? |
|
|
||||
|
||||
|
Norocin mot UVI, men som vi tidigare sagt i annan tråd bör det ju helst utredas med labprov först. Men vem står ut med att vänta, den som haft UVI vet vad jag pratar om.
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag vill minnas att alla "riktiga" apotek på öarna har tillgång till en person
med förskrivningsrätt. Ja, på plats alltså. Finns han/hon ej på apoteket då ringer apotekspersonalen vederbörande och får då oftast klartecken per telefon, alternativt kommer förskrivaren ner till apoteket för att ta sig en titt på den förment sjuke. (mot smärre vederlag) Arne |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|