![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Det blev faktiskt ännu svårare att välja nu. Men när jag läser fastnar jag mest för Skopeles, men det som bekymmrar mig lite, är om ön är full av turister pga Mamma Mia! (precis som du skrev) Å andra sidan kan jag tänka mig att Skiathos och Samos normalt sätt har betydligt fler turister. Vad tycker du man absolut inte ska missa på Skopelos? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Absolut inte missa? Agios Ioannis sto Kastro.... Mama Miakyrkan alltså på klippan. DÄR kommer det kanske vara massor med folk. Förra året när jag var där i mitten på juni var jag helt ensam, det var maffigt! Stranden nedanför var grymt het men en av de bästa på hela ön tyckte jag. Den är dock liten, stranden. Glossa tyckte jag var överreklamerat... |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns mycket att se och göra på Skopelos, det räcker nästan att bara var i Skopelos stad, det är en av övärldens finaste städer. Naturen är mycket vacker så ni bör hyra en moped eller bil och köra runt. De flesta stränderna är fina, inte som på Skiathos, dock är vattnet helt fantastiskt, bland de klararate jag upplevt i Grekland.
![]() Visst ser vattnet härligt ut! (Panormos.) Något ni inte får missa är en båtutflykt till Alonissos och den marina nationalparken, båtarna utgår varje morgon från hamnpromenaden i Skopelos stad. Ni får inte heller missa Agnontas, en liten fiskeby som ligger hur fint som helst. Plus en massa annat. Åk dit, ni kommer inte bli besvikna. Skopelos ligger högt på min topp-tio-lista, och jag har varit på drygt 60 öar, det kanske säger något om hur bra denna ö är. ![]() Senast redigerad av Kalimera den 2009-05-16 klockan 15:54. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|