![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu gäller det inte hotell el pensionat... men vi har haft inbrott 2 gånger i vårt hus i Nea Makri detta skedda för några år sedan, sedan har vi haft 1 inbrott i huset i Nea Pendeli, tjuvarna tog sig in och de 2 våningar upp men svärmor hade tv på hög volym.. och det verkar som om de blev skrämda? samma natt fick 6 hus i området på hälsning. Vi har nu i huset satt upp galler framför vissa fönster och detta är något som många i området gjort, tyvärr måste jag säga, MEN...
![]() ![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har också haft turen och klara oss för tjuvar eller inbrott
![]() Fast på Kreta har vi ju inte varit mer än en gång ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har vänner som bor på Kreta och som haft nattliga besök i sina lägenheter och några som råkat ut för väsktjyvar! Själv har jag inte varit drabbad.Gunilla (som kommer att hålla hårt i väskan och se upp för okända människor som tar kontakt)
|
|
|||
|
|||
![]()
Har rest till grekland sen -74, har aldrig varit särskilt försiktig med att bevaka saker o pengar. Men förra året på Kreta hade vi inbrott i lägenheten, förlorade kameror o klocka. Hade för första gången saftybox.
Inger som är mer försiktig i fortsättningen. |
|
||||
|
||||
![]()
Bor alltid "privat" i Grekland, har aldrig haft något problem. Har alltid lämnat allt kvar på rummet förutom de pengar jag behövt för dagen eller kvällen.
Det enda jag någonsin blivit av med i Grekland är en halv flaska vatten och en utläst svensk kioskdeckare - det var för många år sedan på kvällsbåten Paros-Piréus när jag slumrade till en stund... /kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
Aldrig råkat ut för ngt liknande, inte på Mallorca, Prag, Turkiet eller mina tripper till Grekland. Men mamma råkade emellertid ut för ficktjyveri på öppen gata i Swinosjie
![]() ![]() K |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|