![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tillägg en stund senare: Jag läste Socialstyrelsens senaste pressmeddelande nu, och där skriver man som du säger att alla kommer att erbjudas vaccinering under hösten. Det innebär med andra ord att risken att smittas inte är överdriven enligt smittsskyddsexperter, men självklart ska man inte "sluta leva" för det. Så här säger Annika Linde, statsepidemiolog vid Smittskyddsinstitutet: – Det är viktigt att alla själva tar ansvar för att undvika att bli smittade eller att smitta andra och man kommer långt med att tvätta händerna ofta och noggrant samt att hosta och nysa i armvecket eller i en engångsnäsduk som man sedan slänger. Senast redigerad av Elisabet den 2009-07-23 klockan 11:48. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]()
Man pratar om influnesan på varje nyhetssändning, och ger tips om hur man skall bete sig som att tvätta händer mm. Man manar till försiktighet för bla de som arbetar i "utsatta" miljöer som på flygplatsen, bussförare, personal Metro ,hotell etc eftersom de kommer i kontakt med mycket folk och resande från hela världen. Man manar till allmän uppmärksamhet för äldre, barn och sjuka mm.
Jag såg förresten att min egen kommun Sigtuna kommer erbjuda gratis vaccin till alla invånare i kommunen.. Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Jag fick just ett mail från en kompis som känner en person som överlevt "svininfluensan" överlevde gjorde han men sjukan satte sina spår i honom. Det är nog bäst att man vaccinerar sig när det är möjligt! Kolla in bilden på honom.
Yeasou ![]() http://i76.photobucket.com/albums/j7/yeasou/PigFlue.jpg |
|
|||
|
|||
![]()
På Kreta(chanias flygplats) hade man en värmekamera som kollade alla som klev av planet. (detta var 13:e juni)....de med förhöjd kropstemp försågs med munskydd, och slussades vidare för läkarundersökning, sedan såg vi inte till dem...vet ej om en del fick åka hem?? Men de verkade iallafall som om de då gjorde vad de kunde för att inte få in influensan till ön.Daga
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Här pratas det oavbrutet i nyheterna om infulenssan och ges råd som även Frappe säger |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Celbe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |