![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Oj oj, det tog ett tag innan jag fattade den Helén. Du vet väl att grekerna konfirmeras strax efter dopet.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hängde inte heller riktigt med ???
Det är faktiskt så att de som drabbats mest av svininfluensan är ungdomar. Inte som i vanliga influensa tider att äldre blir mest drabbade och sjuka. Däremot är det några få som haft allvarligare symtomer. Därför känns det bra att vara på sitt 40:e år. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag hade inte tidigare hört att just ungdomar skulle var mer mottagliga, men köper resonemanget att de rör sig mer och därmd utsätter sig för fler smittorisker. // Helén - konfirmerad på 80-talet- tillhör man riskgruppen då? ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag lyssnade härförliden till ett radioprogram om svininfluensan. En expert framhöll att en hel del äldre personer kan ha förvärvat viss immunitet genom de stora influensautbrotten under 50-60- och sjuttiotalet.
Detta skulle då kunna vara en förklaring till att just de unga drabbas extra hårt i denna omgång. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Du har nog rätt Arne frånsett att jag tror det var Asiaten som var den sista influensan som ger den här imuniteten. Om jag minns rätt härjade den fram till 1959. Min pappa fick den men ingen annan i vår familj. Nyare varianter tillhör andra virusstammar.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
- ble glad da jeg hørte på nyhetene at den ga immunitet mot Svineinfluensaen, så kan jeg jo pleie resten av familien o m /når de blir syke ![]() Men jeg har også hørt at "Hong Kong" viruset fra 70 tallet skal gi immunitet? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Den nya influensan A (H1N1) har en helt ny genetisk sammansätning som inte funnits tidigare. Därför är det inte säkert att de som haft Asiaten klarar sig helt från denna influensa. Kanske de är delvis skyddade och det närmaste året lär kanske ge svar på frågan. Eva |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Är själv konfrimerad så då vete f.......n om det var så bra då. Någon som vet hur sjukvården är på Kreta? Om man mot förmonad skulle insjukna.Det är väl där skon klämmer,är inte direkt orolig för själva influensan men just att bli sjuk på sin semester och i ett annat land känns inte så kul. Läser att det varit ute om svininfluensan i ett annat inlägg så jag ska även se om man blir lite klokare där. Hur känner ni andra inför eran resa..oroliga ?? |
|
|||
|
|||
![]()
I tidningen Xaniotika Nea, Xania 22 juli er raportert et tilfelle på Kreta, i Malia, mannen er eiendoms mekler og har antaglig vært i kontakt med engelsk kunde!
Han ble sendt til sykehuset i Heraklion men er nå ok. Hans kone ble ikke smittet! |
|
||||
|
||||
![]()
Du som ska till Kreta blir du sjuk och får ett normalförlopp på din influensa behöver du ingen sjukvård. Bara om något tillstöter eller om du tillhör en riskgrupp. Räkna med minst en veckas isolering. Kreta är en stor ö och där finns flera sjukhus.
Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|