![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Även jag föredrar Naoussa framför Parikia, dock tror jag att det är mer liv och rörelse i Parikia i oktober. Rumsuthyrare brukar i regel möta upp i hamnen även utanför turistsäsongen. Ska ni bo i Naoussa är det bäst att ta buss eller taxi dit och leta på plats.
|
|
|||
|
|||
![]()
I oktober skulle jag absolut välja Parikia. Naoussa är jättemysigt, men jag kan tänka mig att en del är stängt i oktober, eller börjar stänga. Utbudet av tavernor, affärer mm är större i Parikia....
Lissi - som tackar för goa ord tidigare. Senast redigerad av Lissi den 2009-09-17 klockan 17:05. Anledning: Felskrivning |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Vi hade samma problem när vi skulle åka första veckan i september. Vi valde Naoussa vilket vi är väldigt glada för. Otrolig mysig hamn och härliga gränder med många matställen på. Självklart var det fler ställe att välja på i hamnen, men jag gillar att käka på lite mindre mysigare ställen. Parikia har också mysiga gränder, men hamnen där är inte alls lika mysig. Bor du i Naoussa har du även nära till Kolymbithres-stranden som är kanon, klart den bästa på Paros tyckte vi. Vi bodde på Athina studios som vi var nöjda med. Stor balkong, kyl, ac, tv och lugnt och skönt. Ligger uppe på höjden, så det är en liten brant backe upp. Betalade 30 euro för ett rum för 3 då. Nu vet jag ju inte hur det är i början på oktober, om ställen stänger, men första veckan i septemder var där fortfarande ganska mycket turister. Ha det så gott på er resa!! |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med friss om att Naoussa är ett mycket bra val när man besöker Paros. Vi bodde på Senia hotel under tiden 10 - 17 september och är precis hemkomna nu från Grekland. Kan inte heller göra annat än att hålla med om att Kolymbithres stranden var mycket fin med sina små badvikar. Under vår vistelse så var det full fart på de flesta aktiviteter, men förmodligen så lugnar det väl ner sig en aning i oktober.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|