![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag hade fått för mig att det skulle vara jätte kallt, men kul att man kan i allafall hoppas på en varmdag
![]() Och badkläderna kommer självklart med ![]() Har de pepparkakor i grekland? / Kreta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //June, som är avundsjuk på alla som får vara på Kreta i vinter. |
|
||||
|
||||
![]()
Vad bra!
Jag ska bo hos ett par bekanta och ville köpa med något som inte finns där nere, då blir det pepparkakor och julmust ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Btw, stämmer det att de firar julen den 25:e?
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Köp med pepparkaksdeg och baka själv...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Julafton som vi vanligen har den i Norden är okänt här. Juldagen är den stora helgdagen, men på inga vis lika stor som påsken. På senare år har den amerikanska Santa fått allt mer plats via dekorationer och sånt, vilket förvirrar begreppen för småbarn och deras föräldrar.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vill bara instämma i att julafton inte är något speciellt på Kreta. Vi hade problem med den elektriska golvvärmen och en elektriker skulle komma och fixa. Efter flera dagars väntan började vi ge upp eftersom det blev julafton. Men till vår förvåning kom han just på julafton, klockan 14.30! Och det var inte på något sätt en "jour".
BoCina |
|
||||
|
||||
![]()
Då ser jag till att baka i olika figurer och former.
Jag är själv en julfanatiker, en av anledningarna till varför jag valde att åka dagen EFTER julafton ![]() Men då vet jag vad man kan se fram emot och inte, hehe. Ser till att ta massa foton som jag sedan kan lägga ut. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|