![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Och du Lissi pekar just på ett exempel på vad jag menade med att det kan finnas tillfällen när det känns rätt och man blir helnöjd. Ofta är det ju så att det är endera ett speciellt tillfälle, eller ibland mycket små detaljer i samband med en måltid, som gör att man upplever det väldigt positivt eller negativt. Det är ju något som vi får hålla i minnet när vi läser omdömen som någon (i det här fallet jag) har skrivit om diverse tavernor och restauranger. Gör man sen som Lissi och kutar till fots både upp och ner varje gång så blir man väl till sist så utmattad och tärd att man bara måste tillföra näring, oavsett vad det kostar. Även om utsikten är mycket mäktig så blir det ju svårt att leva enbart på den. ... Och Lissi... tack för tipset om ännu en kulle som jag noterar på min "Att göra i Athen -lista". Jag är rädd att där finns vare sig kabelvagn eller restaurang, så det blir väl till att ta med sig en "mada-box" som vi säger här i Skåne. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ja Aten ÄR underbart!! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Om förhållandena är de rätt är Aten verkligen fantastiskt. Tillbringade en vecka där i maj (för en smärre evighet sedan) med en dåvarande flickvän. Fullkomligt fantastiskt! I en retorikkurs på Lunds universitet hade jag sedan "Därför ska du åka till Aten" som tema på min muntliga framställning.
Samtidigt har vi efter ett par båtluffar avslutat med en natt Aten - och det är inte samma sak. Efter lugnet på öarna är kontrasten stor och mitt i sommaren med trötta barn kan man inte njuta av stan på samma sätt. Ska åka dit en weekwend med frun till hösten hoppas jag. Till våren blir det dock Paris. Senast redigerad av lemon den 2009-12-29 klockan 16:26. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vad gäller kontrasten mot livet på öarna tycker jag att man kan lösa den på ett behagligt sätt genom att vända på ordningen mot hur ni gjorde, först Athen och sedan ö-vistelse. Det är ju synd att inte sno åt sig några dagar i Athen om man ändå mellanlandar där på väg ut till öarna. Vi har bl a låtit vistelser på Poros och Egina föregås av ett antal nätter i Athen och tyckt att det känts jättebra. Passionen för Athen behöver ju inte på något sätt hindra att man gillar andra storstäder. Ha det gott i Paris som också är en underbar stad. ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|