![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Förstår att det är jobbigt.. Men inte ska du behöva lämna dem i Grekland pga krångel med papper? Dom har ju pass! Exakt vad som gäller för införsel av katt till Sverige vet jag inte men det vet Jordbruksverket. För hund är det bara giltigt pass samt avmaskning mot dvärgbandmask före inresa till Sverige. Om du kan hyra ett hus och ha en nätdörr borde det väl funka hur bra som helst? Om dom inte är vana vid att gå ut så är dom säkert nöjda med att sitta och spana, eller? Hoppas som sagt att det ordnar sig på bästa sätt! Mvh. Stina ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Enda landet man kan ta dem till problemfritt utan papper och krångel är Norge. Där är det bara att släpa dem fram och tillbaka över gränsen. Vad har vi då lärt oss av detta? Jo: skaffa inte djur om du älskar att resa! ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har ju rest mycket med hundar och då gjorde jag klart vaccinationen innan jag åkte, måste ju finnas i passet att rabiesvaccinationen är gjord och har bildat antikroppar. Nåväl, det är nog inga som helst problem att fixa detta i Grekland om så skulle vara fallet. Jag har varit på ett antal fina privatkliniker bland annat på Syros och det var som vilken veterinärklinik som helst(med Frontline-reklam och försäljning av Hills foder ![]() //Stina ![]() PS. Gyllene medelvägen är ju förstås att skaffa hund, lätt att ta med på resan! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Grejen är att flockdjuret hunden är lättare att ta med sig och ställa om till nya miljöer, h*n är oftast nöjd bara flockledaren/matte är med. Men katter är inte flockdjur. De är egentligen solitära revirhävdande djur. Och att ställa om hela miljön för katter i tioårsåldern är därmed inte så lätt. Precis som Stina har jag två innekatter - och de blir sannerligen inte tuffare med åren, tvärtom, de blir mer och mer fästa vid sin hemvana miljö. Rigida skulle jag säga om jag inte älskade dem så högt ![]() Att släppa ut ett par svenska innekatter i Grekland skulle jag inte ens drömma om. Kvarterets strykarkatter hade gjort slarvsylta av dem. Och att hålla dem inne i Grekland vore hopplöst svårt! Man vill ju öppna och vädra när det är så varmt, säkerhetslösningarna för katterna skulle bli oöverstigliga att genomföra. Dessutom, har man två katter inne behöver de lite space, just för att de till sin natur är solitära och revirhävdande. Och jag gissar att ENIAC:s boenden på Naxos inte är av det allra rymligaste slaget. Då riskerar hon att katterna går varann på nerverna, slåss, pinkar utanför lådan osv - det där sista är kattens vanligaste sätt att visa otrygghet. Så själv skulle jag inte ens fundera på att ta med mina två juveler, det skulle bli för jobbigt för både dem och mig. (Ursäkta att det här är så himla långt men jag är lite engagerad i katter ![]() ENIAC, jag håller tummarna för dig! |
|
|||
|
|||
![]()
Citat "Vad har vi då lärt oss av detta? Jo: skaffa inte djur om du älskar att resa!
![]() ![]() ![]() Eftersom vi tycker om både att resa och om djur så tycker jag att vi har hittat "den gyllene medelvägen". ![]() Vi är nämligen ofta "reservhusse/matte" till vänners/bekantas husdjur, både katter och hundar. Fungerar utmärkt.Och vi kan resa när vi vill. ![]() //Paittas |
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
![]() |
![]() |