Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-01-19, 20:54
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Det är tyvärr inte fullt så enkelt... från att de fått rabiessprutan ska det gå 120 dagar innan man ens kan fundera på att ta tillbaka de till Sverige. Ett test ska tas så man ser att vaccinet tagit. Ofta måste man omvaccinera, och då är det ytterligare 120 dagars väntetid... och så kostar vaccinkontrollen cirka en tusenlapp per katt(i Sverige, i Grekland vet jag inte) och undrar om såna saker går att fixa på Naxos?
Enda landet man kan ta dem till problemfritt utan papper och krångel är Norge. Där är det bara att släpa dem fram och tillbaka över gränsen.

Vad har vi då lärt oss av detta? Jo: skaffa inte djur om du älskar att resa! Fast å andra sidan är det svårt när man älskar djur också... hur hittar man den gyllene medelvägen?
Aha, jag trodde vaccinationen för rabies redan var klar..måste den inte vara det för att du ska kunna ta in dem i Grekland?
Jag har ju rest mycket med hundar och då gjorde jag klart vaccinationen innan jag åkte, måste ju finnas i passet att rabiesvaccinationen är gjord och har bildat antikroppar.
Nåväl, det är nog inga som helst problem att fixa detta i Grekland om så skulle vara fallet. Jag har varit på ett antal fina privatkliniker bland annat på Syros och det var som vilken veterinärklinik som helst(med Frontline-reklam och försäljning av Hills foder)

//Stina

PS. Gyllene medelvägen är ju förstås att skaffa hund, lätt att ta med på resan! DS.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:38.