![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tyckte inte att det var dyrt på Skiathos.
Det finns visserligen ställen som är dyra, och de kanske är fler och syns mer än på många andra öar - antagligen är det därför Skiathos har fått ryktet att vara en dyr ö - men det finns också många ställen som inte alls är dyrare än i andra delar av Grekland. De tavernor vi åt på och de utflykter vi gjorde hade helt normala priser, och definitivit billigare än i Kykladerna som generellt sett är dyrare. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Angående priser så fick jag höra i somras (på Kefalonia av en Airtoursanställd), - att en grekisk myndighet el dyl gått igenom prislägena för de olika grekiska öarna och rangordnat dem. Dyrast var Mykonos, därefter Santorini OCH Kefalonia på 3:e plats, -faktiskt. Det kanske är så att man kollat på prislapparna i Fiskardo ![]() ![]() Kefalonia är en sanslöst vacker ö som har otroligt fina stränder och många utflyktsmål. Skaithos är kanske mindre "genuin", men har bortåt 70 stränder att välja bland, en jättemysig stad och en speciell charm. Skiathos är mer komplex, passar både äldre & yngre resenärer, medans Kefalonia mer är en familjeö. Hälsar C@nny |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med om att kefalonia är en familjeö ..eller kanske ett ensamt par ö.
Jag är lite nyfiken på vilka öar som räknas till de blligast öarna. Samt vilka öar som både är billiga och passar in i mina önskemål, shopping, snorkling och massa roliga utflykter. Och dessutom en vacker ö ska det ju vara ![]() ![]() Säkert svårt att alla önskemål ska klaffa på ett resemål!!! |
|
|||
|
|||
![]()
Naxos, kanske? Där finns ju det mesta, verkligen. Hur prisbilden ser ut vet jag inte längre, det var flera år sedan jag var där sist, men eftersom utbudet är så stort finns det i alla fall lite hälsosam konkurrens.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tänkte också på Naxos, som ju är en billig ö. Kanske inte så många bra snorkelplatser, det är mest sandstränder. Mellan Agia Anna och Maragas är det fint att snorkla. Shopping finns också, men inte alls som i städer som Chania och Rhodos stad.
|
|
||||
|
||||
![]()
Känner att detta inte kommer att bli lätt att välja.
Har fått massa bra tips. Tack för det!! ![]() Naxos är oxå ett bra alternativ...hmmm hur ska detta sluta... |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det har du rätt i!!!
![]() |