![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer med föregående.... Jag förstår egentligen inte varför det är så dåligt med övernattningsställen i Rafina. Men de vill väl inte ha mer än turister som bara försvinner ut i övärlden eller tillbaks till flyget
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för hjälpen. Ska bara bo en natt i väntan på flyget. Bodde i Athen sist = bökigt o jobbigt.
/Sussi |
|
||||
|
||||
![]()
Annars så finns ju Peris Hotel mellan Rafina och flygplatsen. Går enkelt att ta buss dit från Rafina och sedan ingår transfer till flygplatsen då man ska vidare. Finns omskrivet sedan tidigare här på forumet.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg har også bodd på PERIS og synes det er ett kjempefint tilbud når vi kommer med f l y fra øyene ettermiddag/kveld og skal fly videre neste dag
![]() Men, om jeg kommer med båt til Rafina, og flyet ikke går veldig tidlig om morgen dagen etter, foretrekker j e g å bo på Coralli siden bussene til flyplassen går så ofte fra Rafina ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi bodde också på Peris i höstas, av den enkla anledningen att en i vårt resesällskap skulle vara på flygplatsen redan kl. 06 om morgonen och då var det praktiskt att utnyttja Peris fina service om transport till flygplatsen. Peris ligger endast få minuter från flygplatsen (tog det 10-12 minuter?), han har speciellt tillstånd och kör in genom en bakingång till flygplatsen, så det är snabbt och bekvämt.
Vi fick ytterligare den fina servicen att han körde oss ner till Loutra (tror jag staden heter) och till kusten, där vi åt middag vid havet (men det var mörkt och vi kunde egentligen inte se särskilt mycket). Ägaren och hans personal var mycket service minded! Själva hotellet är helt OK, men det ligger så där lite "ointressant" i ett villaområde och om inte jag är beroende av toppservicen med tanke på transport till flygplatsen, så väljer jag att bo i Rafina där jag lätt kan gå ut på stan och äta om jag har kvällen till det och god tid nästa morgon att själv ta mig till flygplatsen med buss eller taxi, handla lite eller bara gå ner till vattnet och iakta livet vid färjorna, på stranden osv. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|