![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Igår kväll fick jag ett sms från babsan som var i Jukkas igår. Det kan kort sammanfattas: "Ishotellet var fantastiskt!"
Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Bettan! Vad betyder "stunning"
![]() Moster, som inte är så bra på din dialekt ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
enastående skulle jag översätta stunning till
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har sett ishotellet i Jukkasjärvi. Helt fantastiskt. På våren när värmen smälter ned allt är de stora isblocken ljusblå.
Men hellre Kreta med värme, passar bättre för mig. Peter, jag har faktiskt plockat hjortron i Skåne! Vilken myr det var på säger jag ej! Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det var det säkert, och nog finns det forsar att välja mellan! Ishotellet erbjuder alla möjliga aktiviteter för dem som stannar några dagar, och flera olika skoterturer. Kollade hemsidan och ser att de även ordnar flerdagarsturer och en sån vore ju möjlig att göra till ***kula, fast de turer de nämner på hemsidan går alla åt andra håll.
|
|
||||
|
||||
![]()
Har vart i k-forsen flera gånger, men bara på sommaren, jättefint o roligt att se. En mäktig syn att se männen stå längst ut på patorna och håva sik, mitt i den brusande forsen. Det där att välja mellan ishotellet och kreta, hmm, svårt val. Men jag skulle nog åka norrut om det var ett väldigt bra pris, jag har länge velat se det..
|
|
||||
|
||||
![]()
Egentligen dumt vad man blir hemmablind. Jag har passerat Jukkasjärvi många gånger men bara en gång svängt in dit och det var på hösten så det var inget att se då. K-forsen har jag väl också passerat många gånger men inte heller där har jag tittat närmare på den, men jag undrar om jag inte stannade för att pinka i närheten av den en gång. Nu kör jag ju inte i de trakterna i jobbet längre så det är lite tungt att göra utflykter dit men det kanske kommer nångång det också.
Mvh Janérik |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|