![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lefkas stränder är fantastiska och naturen grön men det är kanske inte för grönskan jag själv reser till Grekland i första hand eftersom vi har så grönt här hemma i Sverige. Det är mer den grekiska "själen" om jag nu får uttrycka mig så flummigt och det är för mig något jag kan finna på många platser i Grekland men tyvärr försvinner den känslan lite på allt för exploaterade platser där utvecklingen inte varit varsam. Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ruby |
|
||||
|
||||
![]()
Vad tror Ni om Vassiliki, lugnare och renare än Nidri men livligare och fler restauranger än Ag. Nikitas? Tyvärr är jag så dement att jag inte kommer ihåg om stranden var nåt bra.//PO
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ruby |
|
||||
|
||||
![]()
Nej det får nog bli flygstol till Preveza och en bulle till Vassiliki.
//PO |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det kan vara en god ide´, om ni vill ha sol o bad, god mat och inte helt dött. ![]() Senast redigerad av epiros den 2005-10-13 klockan 08:41. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej var på Lefkas 2004 bodde då i en liten by 5km utanför Nidri som heter Nikiania. Perfekt läge att bo på om man har planer att utforska ön på egen hand. I byn finns ca 10 resturanger 5 kafeèr 3-4 supermarkets och en härlig stressfri miljö
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag var på lefkas sommaren 2000, och jag bodde i nidri. Jag rekomenderar nidri varmt de har god mat och många restauranger, och när jag var där hittade vi bara ett discotek men där fanns några små pubbar.De boende på ön var väldigt vänliga och serviceinriktade. Bredvid hotellet jag bodde på (som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på) fanns en restaurang som serverade helt underbar mat,deras svärdfiskkottlett kan jag fortfarande drömma om. mums.. Jag åkte på några båtutflykter bla till kefalonia och fiskardo båda var väldigt fina utflykter. Tog även små turer på vespa då fick man chans att se lite mer gammal grekisk miljö. Jag kommer åka dit igen utan tvekan.. Mvh annina ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag ska dit i sommar...
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag var på Lefkas i september 2001. Blev jättekär i Agios Nikitas där vi tillbringade två veckor. Vi bodde på hotell Calypso, mycket välskött med den gladaste damen på ön som föreståndare.
Visst det var ett lugnt ställe, men det går ju att röra på sej. Ganska nära till den trevliga staden Lefkada och mycket nära till den ena vackra stranden efter den andra. I Nikitas fanns en charmig liten strand med härligt vatten. Familjärt, i stort sett samma människor varje dag på stranden. Inget ställe för folk som gillar tingeltangel och hålligång, då ska man nog välja Nidri (där alla utflyktsbåtar utgår ifrån). Detta var Annis synpunkter (har fler om så önskas). |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Apollo har kombinationsresor; ex.vis en vecka Lefkas, en i Parga.
Bussen tar mellan 1-1½ timme, jag skulle mkt väl kunna tänka mig detta. //PO |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ivi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vi bodde sommaren 2003 i Nikiana på Nikiana Club (via Apollo). Nikiana var inte mycket att hänga i granen. Vi åkte för det mesta in till Nidri. Men Nikiana Club hade utomordentligt god mat varför vi några kvällar valde att stanna kvar. Stranden vid Nikiana Club var väldigt stenig men för morgondopp och eftermiddagsdopp duger det utmärkt. Ett tips är att hyra en moppe eller bil och fräsa runt på ön. Skulle jag åka till Lefkas igen (vilket jag säkert kommer att göra - underbar ö) kommer jag att välja att bo i Nidri. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Du har ett meddelande från mej ang Lefkas i din privata inkorg. /Anette ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nidri är inte så tokigt som det låter här! Framför allt vill jag framhålla det som Tommy skriver - att man kan hyra en liten motorbåt och åka ut bland öarna. Vi hittade flera fantastiska små stränder som man bara kan ta sig till på detta sätt. (Saknade denna möjlighet i Parga.) Vi bodde på ett hotell i södra kanten av Nidri, där var lugnt och skönt och lagom gångavstånd till allt. Däremot var vi inte så förtjusta i Vassiliki som vi åkte till en dag. Ganska skitig strand och mer "stadsaktigt". Men mellan Nidri och Vassiliki finns en alldeles fantastisk strand som jag glömt bort vad den heter. Nåväl - ni kommer säkert att trevas på Lefkas, det är en jättehärlig ö. Och i kombination med Parga kan det bli alldeles, alldeles underbart. När vi åkte hem från Parga nu i september var det ett ungt par som skulle vidare till en vecka på Lefkas. Gissa om man blev avundsjuk ... /Olsson
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi har bott två gånger i Nidri. Det är en trevlig turistby och den bästa stranden i byn finns i Perigiali. Det blir ungefär en kilometer att gå från byns "kärna" till Perigiali. Det finns hotell också i Perigiali där vi bodde första gången vi var på ön.
Det trevligaste stället att bo på i Lefkas är nog Vassiliki. |
|
|||
|
|||
![]()
Skulle vilja rekomendera att hyra bil el mc o åka över den lilla bron till fastlandet o fortsätta till Paleros en försjusande väg med fantastiga vyer på vägen dit o även fortsätningsvis neröver hela kustremsan. Vägen går alldeles brevid havet o kantas av små stränder o mysiga byar mvh FRANK
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jo då vi va ända bort till Nafpaktos sen vände vi .Vi hade ju bara en 125 kubiks scooter så man hade ju hyffsat träsmak i baken .Men de va det värt för fastlandet har mkt fint att erbjuda. En av byarna låg jätte mysigt till ,den heter Mitikas o har en halvstor ö i bukten som heter kalamos dit kan man ta sig via små taxibåtar otroligt grönt o vackert o rekomenderas varmt. Bor man på underbara Lefkas så kan det nog räcka med att åka dit som dagsutflykt.Har varit runt i grekland varje år sen -92. 2omgånger varje år har det blivit så man har ju avverkat en del öar. Har nu börjat rikta in mej på fastlandet som varkar vara änumera grekiskt.mvh FRANK
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|