![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
På fråga 3 så tycker jag att det absolut smidigaste är att man går ut från ankomsthallen, går till den lilla biljettkuren, köper biljett och tar buss X96 som går raka vägen till Pireus.
På många av öarna funkar busstrafiken bra. Ta taxi endast vid behov så får ni pengar över till vettigare saker ![]() Från hamnen på ön när ni kommer fram så får ni skjuts av rumsraggaren som ni bestämmer er för att följa med. Gillar ni inte rummet så går der utmärkt att tacka nej och leta vidare. Tips; köp guidebok! Ha en riktigt kul resa tjejer! |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen,
Buss X96 var nog den vi blev tipsade om så då låter ju det som ett bra alternativ. Angående budgeten så hade vi tänkt oss 10 000 per person, har vi nog med marginal då? På Blue star ferries hemsida stod det om de olika prisklasserna där "super economy" kostade 10€ till alla ställen. Varför? Vad är det "dåliga" med de platserna? Kan man vara på däck på dessa båtar? Tack så mycket för era svar! |
|
||||
|
||||
![]()
10 000 per person kommer räcka alldeles utmärkt!
![]() "Super Economy" har jag inte så bra koll på, men jag har för mig att de biljetterna måste man beställa hem i förväg. Det är inget negativt med de platserna, utan de är bara billigare och säljs i förväg. Köper du vanliga economybiljetter på plats har jag för mig att det kostar runt 30€ Aten-Naxos. Du får sitta var du vill där det finns plats. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|