![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Har i 12 års tid flugit med en extremt allergisk dotter. Hon är allergisk mot alla sorters nötter och mandel och har astma. Luftburen allergi. Varje gång vi flyger får vi be personalen meddela detta.
Personalen har alltid varit hjälpsam utom en flygning med Sas. Däremot har vi ibland fått sura kommentarer från medpassagerare som har sett fram emot att få äta sina nötter. En gång var den planerade kakan till kaffet en bit Dajm, vilket resulterade att ingen i planet kunde få sin "kaka" till kaffet! Både jag och min dotter har alltid kännt oss besvärliga men som tur är börjar förståelsen för detta problem att öka. Det skulle ju förenkla om flygbolagen helt slutade att sälja nötter på alla flygningar. Pyttan |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hur svårt är det egentligen, några timmar i luften utan att äta nötter?. Just nötter är såvitt jag förstår en mycket vanlig orsak till allergibesvär, som dessutom ger besvär via luften i högre grad än annat vi stoppar i oss. Det kan väl inte vara konstigare än med rökningen. Jag röstar för generella rök- och nötfria flygningar. Tror det skulle minska en hel del onödig oro för allergiker som har det tufft nog ändå. ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker att flygbolagen borde sluta upp med att servera nötter över huvud taget, i likhet med all annan flygplansmat av undermålig kvalitet som kan ge upphov till allergiska reaktioner. Precis som Britannia själva säger i den här artikeln http://www.aftonbladet.se/incoming/article57055.ab kan man INTE lita på att flygplansmaten är allergisäker.
Personen som blev sjuk fick dessutom ingen kompensation från flygbolaget, ytterligare ett bevis på att de fullkomligt skiter i allergiker när det kommer till kritan. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|