![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hur är det i Pekhfori? Är det ett pensionärsställe? Vi vill inte ha det för lugnt.
Vi vill ha fina stränder, mysiga tavernor, trevliga barer och lite liv och rörelse. |
|
|||
|
|||
![]()
Förresten är det någon som kan tipsa om bra hotell i Hanioti eller Pefkochori. Vi vill gärna ha ett 4 stjärnigt hotell.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Är det någon som har bott på Alia Palace hotel på Pefkochori eller på Renaissance Hanioti Resort? |
|
|||
|
|||
![]()
Hanitoi är helt klart ett ställe jag rekomenderar, åker ner i juni för 15 gången!!
Där finns kanonfina stränder, bra restauranger, otroligt trevliga människor. Åker ni till Hanioti så missa inte att ta en coctail på Horsshoebar! |
|
|||
|
|||
![]()
rennaisance resort har jag bott på, det är bra klass på stället, det var en del år sedan dock, men kändes som det var för långt till stranden, var lite yngre då så det kanske bara var jag som var lat och gå 2-300 meter
|
|
|||
|
|||
![]()
Nu har vi siktet inställt på en resa till Halkidiki i sommar efter vårens Lefkas tripp. Efter att ha läst igenom några trådar här på Kalimera så har jag fastnat för Hanioti, dessvärre så har jag problem med att hitta hotell där. När jag använder hotels.com så får jag ingen träff alls, däremot om jag söker på ett specificerat hotell som nämndes i en av trådarna så finns hotellet att boka i Hanioti
![]() Så jag mottager gärna både tips på specifika hotell, 2-3 stjärniga är vad vi är ute efter, och bra söktips på att hitta hotell. Pefkochori är även av intresse. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag svarar mig själv på söktips, booking.com verkar hitta många hotel i regionen
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
En till fråga, enligt beskrivningarna här på Kalimera verkar det som om att det är Hanioti som har mest puls, men om man tittar på satelitbilder så ser Pefkochori betydligt större ut. Stämmer min uppfattning ovan? Vad vi egentligen vill ha är bra urval av restauranger och lite gator att strosa på på kvällen. Då kanske det inte spelar någon roll i valet av dessa två byar?
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|