![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, nu har en vecka gått sedan jag kom hem från Kina. Upplevelserna har lagt sig lite. Min berättelse skrev jag så fort jag kom hem. Det är alltid bäst så, alla minnen flödar fram från hjärnan då. Men det är svårt att hålla sig kort,,
Nu har jag sovit ut. Hemma i stan i 3 nätter och ute på skäret ytterligare 4 nätter. Minst 10 timmar per natt!! Men den friska luften på ön suger. Där sover man mycket. Jonas fru, Salina är kvar i Chengdu. Hennes morfar ligger på sitt yttersta och hon vill stötta sin mor den sista tiden. Jonas kommer nog också att åka dit några dagar. Jonas och Salina planerar att ta hennes föräldrar på semester till Sverige. Antingen till jul eller till nästa vår. Men det verkar inte vara lika lätt som när vi svenskar åker till Kina. Förutom visum till Sverige måste många andra papper godkännas för utresa från Kina. Hoppas det går vägen, hennes föräldrar var personligheter. Tänk att man kan prata med kineser (som bara kan kinesiska!) Jag tackar alla som har uppskattat min reseberättelse. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Det var roligt att läsa din härliga berättelse. Vilken fantastisk resa du gjorde!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Roligt att din dröm gick i uppfyllelse samt ett hejdundrande bröllop också .
Fina bilder på brudparet samt gullig panda fick hänga med bland alla bilder . Hoppas nu solen skiner på er där ute på skäret samt frukosten smakade bra . Själv fick jag sitta i köket och se på när regnet öste ner samt ynka 10 + . Lite kyligt för årstiden tycker jag . Men efter regn kommer sol säger dem . ![]() Må så gott ! Birgitta |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|